Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av bosset
Köpt ny XC60 summum och har nu kompletterat med navigation som jag glömde vid köpet.
Till min förvåning ser jag att den tidigare informationen om högsta tillåten hastighet har tagits bort.
Hittar ingen information eller hjälp på Volvo. Finns det någon som vet om det går att eftermonteras.
av bosset
Informationen som visar högst tillåten hastighet togs tydligen bort vecka 46 år 2013. Märkligt tycker jag då den är ett bra förarstöd och finns i alla liknande vägnavigationssystem. Istället kom ett system ”Trafikskyltsystem RSI” som finns i instrumentpanelen och har inget samband med navigationen. Den är fabriksmonterad sägs det och fungerar med hjälp av kamera som läser skyltar. Eftersom informationen om hastighet finns i programmet borde det inte vara alltför svårt att lägga fram den synlig. Det verkar dock som varken säljare eller servicetekniker vet hur man gör eller känner till om eller hur man gör. Vet någon annan?
av Psyko
Enda sättet att få info om hastighet är om man har RSI. Finns ingen information om hastighet på kartmaterialet. Anledningen att man inte har den funktionen är för att hastigheterna ändras och man kan inte garantera att visad hastighet i Sensus är den som verkligen gäller. RSI däremot är riktigt bra
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]