Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av jeensa
Har en v70 2004 med hu603, hittar ej nåt slutsteg under nån av framstolarna = ynkligaste sämsta ljudsystemet??
Vad kan man göra för att förbättra ljudet? Vill helst ha rattknapparna att funka om jag hamnar byta själva stereon...
tacksam för tips!
mvh jensa
Användarvisningsbild
av P210
Bättre högtalare brukar ge det största lyftet och det bara ska bli bättre ljud, börja där.
HU803 av rätt årsmodell kan passa som uppgradering, men då krävs ett steg. Det finns massor av bra info på forumet om detta, inte minst i "Bilstereo"-kategorin.
Vill du ha tryck i basen och spela högt, komplettera med en dold baslåda eller leta efter en eftermarknadsstereo.
Adapter till rakontrollerna finns;
http://www.brl.se/sv/artiklar/rattadapt ... ol-01.html
av jeensa
Finns ju slutsteg under högerstol ju, letat för dåligt förut :-p
lossade den ena högtalaren i bakre takstolpen i bagaget men förstod inte mycket av texten på den..
brukar man behöva byta alla högtalare för att få nån verkan?
Mvh jensa
av Jäverhammar
Du kan börja med frontarna, men både diskanten ovh basen bör bytas och ett lämpligt fördelningsfilter monteras.
Om du gillar hur det låter behöver du inte byta bak.
Om det är bastrycket som saknas monteras baslåda av lämplig kaliber (orginal snyggast och duger för de flesta).
av jeensa
Okay ska kolla runt vad som kan passa utan att behöva trixa så mycket. Tack för tips & hjälp!

mvh jensa

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]