Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Har varit lite artiklar om detta med gamla kartor i Vi Bilägare,
Verkar vara vanligt oavsett vilken gps folk har tyvärr.
av Nibbe
Funk skrev:Det är leverantörerna av kartmaterial som är sega..
http://m3.idg.se/2.1022/1.131329/solkla ... s-karttest

/Thomas
Jag vill inte vara den som är den men du länkade till en artikel som skrevs 2007-11-15 14:42.
Stämmer det?
av Malmstroem
Det stämmer fortfarande. I grunden finns fortfarande bara Navteq (störst, ägt av Nokia) och Tele Atlas (ägt av Tom-Tom).

Sedan har en del företag en viss del lokal hantering av kartdata, där du kan rapportera felaktigheter. Oftast är det bara en liten del av kartmaterialet som uppdateras på det sättet.

Det leverantören av din GPS (Garmin, Volvo, BMW eller någon annan) i princip kan styra själva är hur snabbt de får ut uppdaterad data från sin leverantör. Här uppfattar jag t.ex. Garmin med 4 uppdateringar per år som betydligt snabbare än Volvo.
av morritz
När jag köpte min V70 i höstas med RTI så lät det så bra med två fria kartuppdateringar. I min enfald var jag naiv nog att tro att jag skulle få kartuppdateringar i två år. Jag registrerade mitt chassinr i början på detta år, fick första paketet med kartor redan 2 veckor senare, sen kom ytterligare en uppdatering idag. Så två fria kartuppdateringar betyder inte 2 år, det betyder tydligen 6 månader... (S)
av mav
Äntligen, nu fick jag mitt updateringspaket med DVD-skivor från NAVTEQ 8)

+ 700,000 mile of new roads
+ 570,000 nya POI:s
+ massa annat nytt

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]