Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Dåktorn
Vart sitter subwoofern i en xc90?
Tror jag har en i min men vet ej vart den sitter.. :(
Kan man byta ut steget som sitter under passagerarstolen mot ett 5kanals steg? vill ha lite mer ompf i grejerna..
Har förstått att det är väldigt klurigt att byta ut HU i en xc90 för allt "hänger ihop" på nåt vis,eller?
Helst av allt skulle jag vilja byta ut hu´n å allt... Har high performance sound i min.
Användarvisningsbild
av mhunter
Dåktorn skrev:Vart sitter subwoofern i en xc90?
Tror jag har en i min men vet ej vart den sitter.. :(
Kan man byta ut steget som sitter under passagerarstolen mot ett 5kanals steg? vill ha lite mer ompf i grejerna..
Har förstått att det är väldigt klurigt att byta ut HU i en xc90 för allt "hänger ihop" på nåt vis,eller?
Helst av allt skulle jag vilja byta ut hu´n å allt... Har high performance sound i min.
Det sitter ingen HU i XC90, helt annan anläggning med MOSTnät etc. Subwoofern sitter i bagaget, på vänstersidan under sidopanelen, i en formad låda över hjulhuset. Tror dock endast att subwoofer ingår i "Premium sound" och då är det redan ett annat slutsteg på fler kanaler och mer effekt.
Hela audiosystemet styrs av det fiberoptiska MOSTnätet med ICM som "hjärnan". Samtliga komponenter måste vara ingifta/programmerade för systemet. dvs man kan inte låna ett steg, eller en sub för att testa.
Du bör kunna se i menyerna om du har sub, då den går att slå på/av där och justera volymen för den.

Det kan t.o.m. vara bättre för batterie[…]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte