Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag kör TomTom och Sygic i mobilen, även testat Navigon

Kanon då kartorna ligger i telefonen så det funkar när man kör Sverige, Europa, eller USA runt och man har ju alltid mobilen med när man hoppar mellan egna bilar och hyrbilar världen över.

Suveränt att man slipper kludda med en inbyggd navigator i bilen. Nu kan man ju lägga upp och prova alla rutter o resmål redan innan man sitter i bilen, rex redan kvällen innan.
av deeeb
JohnB skrev:
Micce1980 skrev:Hur ser upplägget för en intervju ut?
Det vill jag också veta.

/John
Jag tänkte fråga en del om upplevelser, åsikter etc. Varför Ni som gpsnavigerar gör det, och vad ni ser för fördelar jmf med vanlig gps. Även exempel på när gps i mobilen varit användbart.
Användarvisningsbild
av Micce1980
deeeb skrev:
JohnB skrev:
Micce1980 skrev:Hur ser upplägget för en intervju ut?
Det vill jag också veta.

/John
Jag tänkte fråga en del om upplevelser, åsikter etc. Varför Ni som gpsnavigerar gör det, och vad ni ser för fördelar jmf med vanlig gps. Även exempel på när gps i mobilen varit användbart.
Bra, tänkte mer om den är webb-baserad, via mail, eller över telefon. Anldningen till att jag frågar är att jag frågar är att jag befinner mig utomlands.
av deeeb
Jag tänkte fråga en del om upplevelser, åsikter etc. Varför Ni som gpsnavigerar gör det, och
Bra, tänkte mer om den är webb-baserad, via mail, eller över telefon. Anldningen till att jag frågar är att jag frågar är att jag befinner mig utomlands.

Jag anpassar mig självklart, mail, Skype eller telefon funkar lika bra!:)
av hk1971j
Kör med Co-Pilot Live som jag har både på min Iphone4 samt min Samsung Galaxy S3.

Funkar riktigt bra och man laddar ner kartor lokalt och slipper trafikavgift.

Har kört ToR till Kroatien utan problem.

F.n är det Samsungen som jag använder med 4,8" skärm som är riktigt bra.
Användarvisningsbild
av mhunter
Waze tycker jag är en fenomenalt bra lösning! Kommer ofta uppdateringar med bra funktioner. Rapporter om trafiksituationer/polis/etc kommer ut till alla på 20sek efter rapport. Ser lätt och snabbt hur köer ser ut, för att enkelt kunna välja rätt väg.
Jag tycker Waze slår det mesta på marknaden, och detta helt gratis!
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kör Garmin som "fast" gps och Waze på mobilen bredvid.
Tycker också Waze är fenomenalt och gillar konceptet där man har en navigator som fungerar nästan som Wikipedia. Så fort det är en ändring i vägarna eller något som är fel kan man rapportera det så kommer en användare att fixa det rätt snabbt.. Eller så går man själv in via datorn och ändrar det som är fel i kartan.

Min grusväg där jag bor fanns inte i kartan från början.. jag tryckte på knappen "asfaltera" och körde den fram och tillbaka, sen gick jag in och döpte vägen via datorn. Ett par dagar senare fanns den i appen. :)

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]