Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Tänk bara på att tyska polisen blir riktigt griniga om man har GPS med fartkameravarning. Har hört talas om flertalet som fått sin GPS beslagtagen om man haft sådan varning installerad. Hur dom går tillväga om den är integrerad i bilen vet jag inte men man kan säkerligen räkna med några timmars käbblande och saftiga böter...

/John
av mav
Vi blev stoppade av polisen i Tyskland för något år sedan vid en allmän kontroll och då hade jag en NAVIGON synlig på instrumentpanelen. Men det som de var intresserade av var att få se på "gröna kortet" alltså försäkringskortet och inget annat. Däremot så tycker jag att det största problemet med dessa filer med kameravarningar som man kan ladda ner inte går att lita på. Det saknas mängder av kameraplaceringar i filen. Har provat med posit.se m.m. men jag vet bl.a. att runt och i göteborg saknas det kameravarningar. När jag hade NAVIGON så kunde man köpa kamervarningar och de var mycket mer tillförlitliga än dessa gratis versioner på internet. Så håll hastighetet +10% om man inte kör på autobahn.
av JohnB
OK, jag har ingen säkrare källa än de reseforum jag kollade på innan resan till tyskland i somras. Kanske finns möjlighet att klara sig undan då. Något grönt kort hade jag däremot inte med mig då jag läst någonstans att det inte behövs längre men det kanske är en sanning med modifikation...

/John

v70 2.4 140hk 2005,32000mil Allt ovan är ori[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtagb[…]

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]