Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eddan
Hej på er
En fråga till er som kan detta.

På båda mina bakrutor (XC70-02) så har jag någon typ av slingor som går tvärs över rutan. På någon slinga så står det typ Volvo carguard. så det måst ju vara glaskross eller nåt till larmet. Men sen har jag hört av folk som säger att det också är antenn, några säger nej det är värmeslinga. Nu är det så att ena slingan på högerrutan har gått av och det är inte den slingan som det står Carguard på. utan lite längre bak på rutan. Så min fråga är: Är detta en värmeslinga eller antenn och kan man laga detta på något sätt. kan påpeka att jag har solfilm på
av Addekarlsson
Är det på en sidoruta, så bör det vara antenn. Det finns ett speciellt "lim" eller vad man ska kalla det, som man kan laga såna slingor med, men jag har inte en aning om vad det heter, eller vart man köper det.

Men att solfilmen måste bort innan operation, det är ju ett som är säkert.

Men, jag kan ha väldigt fel, för jag kan nada om dessa bilar. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av CarMan
texten är till larmet & om raka slingorna på vänster rutan är till radioantennen.
har du raka slingor även på höger rutan på äs det TV-antenn (tror även att tv:n då har nån slinga på vänstersidan)
Användarvisningsbild
av Eddan
Jag har likadan slingor på båda sidorna, men på höger bakruta så är ena slingan av. och de är raka. se bilder

Bild
Bild
Bild

Detta är på höger sida alltså
Användarvisningsbild
av CarMan
på höger sida sitter bara TV.antennen. & nu när dom släcket analoga nätet kan du ju ändå inte se på tv!
Användarvisningsbild
av Eddan
ja funderar på att installera någon typ av digitaltv box för de fria kanalerna

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]