Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av anton544
Hejsan, bestämde mig för att byta ut stereon på min 744 -88, självklart så har någon klippt av alla sladdar så allt hänger löst, behöver lite hjälp med att identifiera vilken kabel som är + osv, så man kan koppla in isokablaget som krävs för den stereo jag ska ha in. bifogar bild.

http://s12.postimage.org/syi7rkqa5/IMG_0444.jpg
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Ser ut att vara minst 17 kablar, normalt behöver du 8st till högtalare + 1st jord (-) + konstant ström + nyckel ström + kanske en till el antenn, det gör 12 kablar.
Du får nog bita i det sura äpplet och mäta var du har + konstant, + nyckel och - jord och sedan öppna till högtalarna och se vilken färg som går vart.
Det ser ut som att samma färg återkommer fler gånger, jag skulle aldrig våga chansa med att koppla in något om jag inte var 100% säker på att det är rätt, den blå röken är svår att stoppa tillbaka in i stereon.
av anton544
Bumpar tråden lite, inte haft tid att ta tag i problemet förrän nu, är ju helt jävla kass på el men har mätt vilka kablar som ger ström med multimeter, ett problem bara, det kommer ström oregelbundet, altså tex den oranga kablen ger konstant ström men bara ibland?? jag har ju på tändningen men det kommer bara ström ibland... Blir väl till att dra helt nya kablar men är lite undrandes, är ju som sagt helt kass på el, alla säkringar är hela osv
Användarvisningsbild
av Carina
Hmmm.... du har inte som jag hade i 850´n... ett ISO-knippe till, fast som i såna fall ligger på vänstersidan mittkonsollen/strax under ratten?
Har nämligen ett svagt minne av att när jag kopplade in mer högtalare i min bil fick jag köpa ett nytt ISO-knippe som jag kopplade på just där..
Kan ju vara värt att prova...

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]