Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Nicolai
Jag har pillat mig fördärvad utan att förstå hur jag ska kunna få ut den gamla Sony-stereon ur V90:n. BIltemas universalverktyg passar inte alls. Det tycks vara gjort för fyra små hål, men på denna stereo finns bara två avlånga, platta hål där man kan få in två matknivar. Jag har provat att trycka in just två gamla matknivar, men hur jag än pillar runt går stereon inte att få ut ens en millimeter.

Vet någon hur man lossar spärrarna?
av 2444ever
Tyvärr har jag inte lösningen, men det är inte det redskapet du har på bild, vilket du redan konstaterat.
Tror att man måste beställa från Pioneer, kostar en del.

Eller om du har någon polare som köpt Pioneer och har ordning på grejorna, redskapen (2 st, en för var sida) följer med vid köp. Eller kanske någon schysst bilstereofirma har några liggande.
Har för mig att de är typ som en 5cm-järn, 0,5cm breda ungefär.
av zl1ng3r
Om det är en Sony så behöver du typ ha två smala mejslar att kila in i springorna. Stereon sitter låst med två små bleck som måste puttas in för att sen dras ut. Får du tag med mejsel så kan du genom att dra lite ut mot sidorna försöka baxna ut stereon.
av Ruben
det kan gå med en tex bords kniv, tag då en sida i taget, stoppa in kniven eller vad du nu har i ena sidan, dra samtidigt i stereon på den sidan, kan vara knepigt att få tag, du märker om den sidan släpper, gör den det så se till att stereon ej glider till baka in, ta sedan andra sidan och gör lika dant. jag har iaf gjort så några gånger och lyckats.

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]