- sön 08 jul 2012, 01:52
Sedan en tid tillbaka har jag stora problem med mitt iPod-interface i bilen. Stereon är en HU850 och interfacet ett GROM Audio. Titt som tätt hittar inte stereon iPoden. Den är ju inkopplad på CD-växlaringången och jag väljer den genom att välja extern CD-växlare som källa. Då står det CD ERROR i displayen och det brusar och sprakar som faen ur högtalarna. Ibland fungerar det när jag startar men nu är det mer regel än undantag att det efter några sekunder kommer upp CD ERROR på displayen. Då fungerar det, musiken spelar, men jag kan inte byta låt. Om jag i det läger byter till radio eller intern CD-växlare så kommer stereon inte hitta extern växlare om jag byter tillbaka. Det är som att stereon tappar kommunikationen med GROM-dosan men sedan återfår den. ibland hjälper det att slå av tändningen en stund. Om det inte fungerat och jag till exempel stannar för att handla så kan den skutta igång när jag startsr igen. Om det funkade innan så är det tvärt om risk för att det inte kommer att fungera när jag startsr igen.
Jag vet fler som har samma problem med GROM. Någon här som känner igen problemet? Uppdatering av firmvaran hjälper inte för dem.
Jag vet fler som har samma problem med GROM. Någon här som känner igen problemet? Uppdatering av firmvaran hjälper inte för dem.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"