Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av selahn
Tja,

min stereo jag hade nyss har gått sönder.
så nu är det dags för ny.

finns ju lite att välja emellan.

Hade tittat lite på ett stereo kitt från BRL. men gillade inte den där aktiva basen, låter så fattigt på något sett.

har lite mer frågor, sidohögtalarna i min 740 -88 får det plats med 5,25" lr är det 4" montro?

Vad rekomenderar ni för basar i skuffen också.. tänkte mig antingen en 12" eller 2 st 10" i en avlång MDF låda.

Kom med förslag och svara gärna på vilka högtalare jag kan få in i sidordörrarna, både bak och fram :)

hatthyllan blir det givetvis 6,9:or :lol:
Användarvisningsbild
av bumpen73
Snälla skippa 6*9 orna i hatthyllan om du inte ska andvända dom som rearfil,beror på vad du har för årsmodell vilken storlek du har i dörrana.
Åk runt och prov lyssna på olika högtalare det är ju du som betalar för ljudet i din bil så det är ju du som ska vara nöjd,det ljudet jag vill ha kanske inte du vill ha.Sen beror det på hur mycke jobb du vill lägga ner typ bara sätta i en koax i orginal hålet eller om fogsummet och polyester plasten åker fram och nya dörrsidor tillverkas och ett välriktat kitt system åker i.
Basen är oxå som baken,10 or är snabba och hänger med fint på snabb hårdrock 12 or och större är svin skönt till lugn reage,men 2st 10 or flyttar mer luft än 1st 12 a.
Om jag ska komma med en finger visning ang högtalare tycker jag du ska titta på DLS,bra kvalite och naturtroget ljud och var inte snål man får alltid vad man betalar för.
av selahn
Jag tog fram plåtsaxen istället, sitter perfekt 525:orna, fick på original skyddet också..
allt fixat :)
denna lön blir det baslåda, basar, slutsteg och nytt kablage :)

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]

Volvo gör ingen skillnad på olika klim[…]

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommendera[…]