Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Idag satt jag i en orginal performance stereo i bilen då förre ägaren hade nått eftermonterat skit i bilen.
Fungerade perfekt tills jag skulle stänga av bilen då gick stereon i allafall, när jag fick av den så startar den inte längre.
Det finns ström vid steget under stolen, har inte hunnit kolla bakom stereon än. Om den är slut kan man köpa en på skroten?
Måste man ladda mjukvaror,passar nyare modeller än min -04??

Mvh Thomas
av blådåren
Programvara är ett absolut krav för att få grejorna att funka !.

Enda gången det kan fungera, är om man byter mellan likadana hu, som är maximalt inom några veckor från varandra i tillverkning/montering !, men inte ens då är det säkert att det funkar.
Det beror på vilka uppgraderingar bilen som hu:n suttit i fått under sin levnads-tid.

Att byta hu "på chans" är dödfött !,
av blådåren
Kalla den du vad du vill, men utan programvara får du inte igång skiten, easy as that..

(om du inte handlar en utbytes, ny över disk!)
av Thomas J
Ok Ok, måste nog felsöka på volvo iallafall så man vet vilken del som måste bytas.
Xc 90 har ju stereon utspridd över hela bilen..
av blådåren
Själva hårdvaran är väl inte så utspridd eg, steg under stolen som driver högtalare och ev hörlursuttag, och en hu i konsollen som är kontrollerad av most.

Men man undrar lite över vad som var ändrat i bilen för att få dit en eftermarknads-radio!?, är alla ändringar återställda?.
av Thomas J
Han hade tagit ström från steget, högtalarkablar från steget och displayen låg lös i konsollen.
Allt är borttaget och återställt till orginal.
av blådåren
Då var mao hu urplockad ur bilen !?, då den är integrerad i most-nätet måste det ha gjorts någon programmering för att få restan att funka utan den.

Hu som du monterat, är det bilens original ?.
Om inte, går den att få tag i ? ( om den är hel vill säga).
Låter som bilen får pluggas in i vida och kollas upp hursom !.
av Thomas J
Det enda som var bort taget förut var cd. Displayen icm den som styr allt låg gömd i konsollen.
Nu i kväll har den hoppat igång, får se hur länge det varar.
Ska kolla om det finns fel koder iallafall.

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]