Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av wretlund
Nu är den monterad och klar!!!

Super lätt att installera. Bara att plugga i kontakten och fixa strömm från +polen.

Funkar kanon! Det ända minuset är att man inte kan spela från 3,5mm när man har mini SD eller usb inkopplat.

Riktigt nöjd med den!!!
av Cabaooman
wretlund skrev:Idag har rätt saker kommit hem... Till SC-805... Så jag ska koppla i den imorgon och sen skriva hur det blev.
Intressant, det ska vi följa med spänning.

Jag installerade just en AUX adapter i min bil från USA*SPEC. AUXen fungerar men iPhone kontakten har jag inte fått igång ännu.
Men jag har en HU603, på den går det inte med endast en kabel i alla fall. Då behöver man någon typ av modulator som simulerar att den är en CD-växlare.
av llesrof
Cabaooman skrev:
wretlund skrev:Idag har rätt saker kommit hem... Till SC-805... Så jag ska koppla i den imorgon och sen skriva hur det blev.

Jag installerade just en AUX adapter i min bil från USA*SPEC. AUXen fungerar men iPhone kontakten har jag inte fått igång ännu.
Men jag har en HU603, på den går det inte med endast en kabel i alla fall. Då behöver man någon typ av modulator som simulerar att den är en CD-växlare.
Nu är jag inte med för fem öre. Vad är "USA*SPEC"? Vad är det du har köpt och vad har du för anslutningar? On du bara har en AUX-ingång så kan du inte koppla in en "iPhone-kontakt" där om det nu är den där ned USB i ena änden och iPhone-kontakt i den andra.
av Cabaooman
llesrof skrev:
Cabaooman skrev:

Nu är jag inte med för fem öre. Vad är "USA*SPEC"? Vad är det du har köpt och vad har du för anslutningar? On du bara har en AUX-ingång så kan du inte koppla in en "iPhone-kontakt" där om det nu är den där ned USB i ena änden och iPhone-kontakt i den andra.
Jag har en AUX plus iPhone adapter kopplad till bilen. USA*SPEC är företaget som har tillverkat adaptern. Det finns fler. GROM, iMvi något...

Lyckades du koppla in din sladd så att det fungerade?
av llesrof
Jag har ett iPod-interface från GROM Audio i min bil. Jag köpte modellen med AUX-in också men den funktionen har jag inte testad, däremot så kör jag min iPod Touch 4 utan problem mer än lite vinande från generatorn och det går stt lösa med en förbättrad kabel. Det går en kabel från interface-boxen och den kopplar jag in i iPoden. Nemas problemas.

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]