Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JackyT4
Hej,

Ska hjälpa en bekant med sin s60 med att dra slutsteg-kablage till sin bil.
det är första gången ja drar kablage till en volvo s60 så jag undrar följande,
Har originalstereon lågnivå-utgångar?
Var kan jag jorda på bästa ställe?
dörrtrösklarna, sitter de fast med vanliga clips?

Det var allt jag kunde komma på nu, finns det fler tips o råd så tar jag gärna emot de :D

Tack på förhand//Jack
Användarvisningsbild
av G-kraft
JackyT4 skrev:Hej,

Ska hjälpa en bekant med sin s60 med att dra slutsteg-kablage till sin bil.
det är första gången ja drar kablage till en volvo s60 så jag undrar följande,
Har originalstereon lågnivå-utgångar?
Var kan jag jorda på bästa ställe?
dörrtrösklarna, sitter de fast med vanliga clips?

Det var allt jag kunde komma på nu, finns det fler tips o råd så tar jag gärna emot de :D

Tack på förhand//Jack
Dörrskärmarnas handtag , inne i den finns 2st torx skruvar som måste lossas först innan du tar bort alla clipsen längs kanterna...

Under handtaget finns en liten öppning..där tar du in en -skruvmejsel och försiktigt drar ut så lossnar halva handtaget..sedan ska du kunna se 2 hål och där inne har du skruvarna...detta gäller på både förrar och passagerar skärmarna, bak har du en liten lucka på handtaget, bakom den finns skruven , sedan clipsarna...

Sedan så har vissa s60 fördragna kablage ( strömsladden ) under passagerar sätet..
Användarvisningsbild
av JackyT4
Jaha ok, tackar för de :wink:
Sedan så har vissa s60 fördragna kablage ( strömsladden ) under passagerar sätet..
Finns det minus-sladd dragen oxå eller är det endast plus-kabeln?
Om det endast är plus, var kan jag jorda om slutsteget skall vara under passagerar-sätet?
Användarvisningsbild
av G-kraft
JackyT4 skrev:Jaha ok, tackar för de :wink:
Finns det minus-sladd dragen oxå eller är det endast plus-kabeln?
Om det endast är plus, var kan jag jorda om slutsteget skall vara under passagerar-sätet?
Alltså vissa s60 har den strömsladden redan fördraget, allt är klart då förutom att kablaget som ger ljud från stereon till slutsteget skall dras...
Användarvisningsbild
av JackyT4
jaha då förstår ja :wink:

Får väl hoppas på att sladdarna är dragna i den s60 då :D
Användarvisningsbild
av JackyT4
en fråga till bara,
hur får man loss stereon? är det bara bända lite hit o dit eller sitter den fast på nått speciellt sätt?

Tacksam för snabba svar :oops: :)
Användarvisningsbild
av G-kraft
JackyT4 skrev:en fråga till bara,
hur får man loss stereon? är det bara bända lite hit o dit eller sitter den fast på nått speciellt sätt?

Tacksam för snabba svar :oops: :)

Den sitter fast med skruvar...först och främst måste bilen vara släckt och varit det i ca 5 min, sedan tar du loss -polen på batteriet...!!!!!!!

1. du tar loss pennhållaren under klimatorn, trycker utåt från sidorna..

2. När den lossnat så sitter det 2 pinnar som sticker lite ut , tillhörande vxl-knopp ramen , de trycker du mot dig så lossnar ramen med damasken...

3. nu skall du kunna se 2 skruvar under klimatorn...du skruvar loss dessa så att klimatorn lossnar och tar loss eventuella kablar .

4. Nu bör du se skruvarna som håller i stereon( finns under stereon ) de skruvar du också loss och drar ut stereon...

skruv mejseln har du i din verktygs väska som brukar ligga i bagaget..vid reserv hjulet...torx skruv...

Klicka på länken nedan så ser du bilder på hur jag menar ...men detta är för montering av IPOD men du går till samma väg när du ska ta loss stereon..

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619

lycka till, hör av dig vid frågor...
Varför byta? XC60

Funderade på att byta upp mig till en ny XC[…]

Vi som beställt nya XC60

Aha! :-) Syns inte på den bilden men tonade[…]

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]