Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bullock
Hej

Har tänkt att kanske efter montera RTI i min S80 T6:a -99, undra om det är mycket som är fördraget för det?
Vilka delar måste jag köpa ? har hört att det finns både cd och dvd utförande på rti ? vill ha dvd, när kom den ?

Mvh/Bullock
Användarvisningsbild
av Bullock
Ingen som vet ??
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Tänker du på original-RTI är det inte värt pengarna, om det ens är möjligt. För min egen del plockade jag ur RTI'n från min V70 -07 och sålde som reservdelar, tekniken i den kändes mer som 1987 än 2007 och att behöva skyffla med svindyra skivor vid uppdateringsdax... nej, finns inte i min värld. Finns ju en hel del snygga eftermarknadsgrejor att välja på i stället med stereo m. usb, blåtand, gps m.m. i en enhet, fast då lär du få byta ut originalstereon också..
Användarvisningsbild
av Bullock
å tack för svaret då vet jag, tack tack 8)
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Kan ju tillägga att Volvos äldre RTI har inte ens pekskärm, utan styrs med rattknappar (eller IR-fjärr) vilket är otroligt knöligt om man är van vid pekskärm.
Användarvisningsbild
av MartinS
kebabpizza skrev:Kan ju tillägga att Volvos äldre RTI har inte ens pekskärm, utan styrs med rattknappar (eller IR-fjärr) vilket är otroligt knöligt om man är van vid pekskärm.
Det beror nog precis som du säger på vad man är van vid. Jag tycker nämligen precis tvärt om, det är ju grymt med rattknappar, att slippa vela med fingrarna runt i kupén.

Ungefär som med volymen på radion, den har man ju också på ratten för att slippa fingra runt på mittkonsolen.

/Martin
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]