Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av martin991
Hej!
Jag har en XC60 med iPod anslutning via USB. Det fungerar mycket bra men det är en sak jag undrar: Hur trycker man stopp på musiken.
Jag vill alltså ligga i USB-läge på stereon men utan att musik spelas. Hur fixar man det. Så fort jag ansluter telefonen så börjar musiken.
Anledningen att jag frågar är att jag vill ha Navigon-ljudet från telefonen att höras i högtalarna. Vilket det gör men samtidigt som musiken. Jag vill alltså slå av musiken och bara höra ljudet från navigatorn.

Mvh Martin
av martin991
Är det ingen som har samma problem? Eller någon som vet någon lösning.
Det jag funderar på att göra är att spela in ett helt tyst ljudklipp som jag sedan lägger i en spellista, kallad Navigon. När jag sedan bara vill ha navigonljudet i högtalarna så kör jag den spellistan så får jag önskad effekt. Dock är det helt sjukt att man inte kan stoppa musiken bara för att man valt iPod-ingången på stereon...
av martin991
Jag har tyvärr inte hittat någon enkel lösning på problemet men jag har gjort det hyfsat enkelt och tänkte dela med mig av min lösning ifall någon har samma problem.

Jag laddade ned en mp3 som var 5 minuter total tystnad. La in den i mitt iTunes. Skapade en spellista med den i som heter 01_Navigon. Döpte även om filens namn till Navigering eller något liknande.
På detta sätt så är det bara att trycka enter några gånger så väljer du den spellistan som ger tystnad, förutom ljudet från Navigon som givetvis kommer som vanligt.

Hoppas det hjälper någon.
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]