Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej !
Är en nybliven ägare till en Volvo S80 V8 -08, och undrar om man kan koppla in en baslåda till orginalstereon.

Tycker att basen är för dålig i Premium Sound, vill ha mer tryck :wink:

Finns det Adapter till stereon, så att man kan dra lågnivåkabel ?

Tips på va man kan göra !!!

Mvh

Mika
Som jag förstår det så har du ingen original-sub heller?

Tyvärr finns inget vettigt ställe att koppla in sig för att enkelt få ut en lågnivå.

Men om du köper en elektronisk högnivå -> lågnivå omvandlare av lite kvalitet (Finns för typ 1500:-) så kan du få ut en lågnivå från dina bakhögtalare tex.
En polare köpte en på ljudverkstan.nu som jag ska hjälpa honom att koppla in i helgen, återkommer med respons på vad jag tycker om den efter helgen.
Angående orignalsub till S80 så är jag osäker nu när du säger det, hur som helst går det inte att eftermontera dom i V70, så då lär det inte vara görbart i S80 heller.

Hög -> lågnivåomvandlaren fungerade bra hur som helst, återkommer med märke och modell ikväll (om inte minnet sviker mig) :wink:
Nu har jag köpt en MTX RE-Q hög till lågnivå adapter, men får den inte att funka helt 100%...
Har kopplat in allt som det ska, tagit signalen från orginal steget till högtalarna bak.
Adaptern har en Smart Engage så det ska slå på steget när den känner av strömmen i högtalarkablarna, men den blinkar bara svagt när man kör så. Men om jag kopplar kabeln "Remote in" i strömmen från batteriet så funkar den bättre men den slår inte av när man stänger av stereon...Hmmmmmmmm :???:
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]