Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av henningssonj
Volvo S60 D5 sport -06.

Installerade för 1mån sedan ett Parrot MKi9200 Carkit och synkade detta med mobilens bluetooth. När det ringer så ringer det i bilens högtalare och flippar jag mellan menyerna på parroten, så "talar" den. Så långt allting gott(ljud).
Nu vill jag få musiken från iPhonen att endera spelas via bluetooth eller via iPhone-direktkabel, men detta funkar inte ?:-/

Länkningen mellan parrot och mobil bekräftas av att bluetooth-symbolen och mobilens namn kan ses på parrotskärmen. Alltså inga problem med kommunikationen. Har även testat med andra iPhones, men icke.

Måste jag ha ytterliggare mjukvara/hårdvara?
Ska jag ha någon speciell inställning på stereon eller skall detta hoppa igång direkt när parroten tar emot ljud?

MYCKET välkommet med tips av alla slag! /johan

Ps. pratade i veckan med volvo i Falun men dom såg ut som frågetecken i ämnet generellt Ds.
av blådåren
Kolla mjukvaran i parrot:en , gå till fliken inställningar och avancerat, där nånstans finns mjukvaruverision.
Ska vara nåt som slutar på 80 lr 81, har varit lite trassel med just iphone`s kompabilitet, (fast den är knappt kompatibel med sej själv heller emellanåt :lol: :wink: ).

Parrot släppte en ny mjukvara för nån vecka sen, så du har garanterat gammal mjukvara i handsfree`n .
passa på att uppgradera iphonen också !.

Just iphonen är lite dum med parrot, men för att du ska kunna använda dom flesta funktionerna ska du använda bluetooth-alternativet (streaming), använder du kabeln så funkar det inte med spotify eller telefon heller för den delen, (gillar apple :lol: )
av henningssonj
Blådåren, du är kung!
Jag hade mer eller mindre gett upp min investering. Men ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt än vad jag gjorde, men nu fungerar det. Spelar spotify via 3g med gött ljud.

Följde dina råd men hittade varken nåt 80 lr 81!? Trixade med ftp-anslutning på mobilen och vips så hoppade det igång?

Mycken tack för svaret!!

/johan
av janneahl
gjorde en uppdatering av min software och nu startar inte ens enheten... lite dåligt att dom släpper en uppdatering som gör att den blå lådan inte fungerar mer
av blådåren
Låter skumt, betedde den sej som vanligt under uppdateringen ?.
Prova att göra enheten helt strömlös en liten stund ("norsk reset") och se om det får igång den !.

Lätt att jämföra med awd drar v&a[…]

Skulle byta kabeln idag. Köpte ett rep paket […]

Bumpar en gammal tråd..... Är de bara k[…]

Byt bränsletrycksensorn