Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av scorpio669
Hej
Har just nu varit ute och storhandlat :P
Köpt en Volvo v70 2,4 och tomtom 910,"där man får Gps med översikt över alla kameror i sverige och norge+mp3 spelare+handsfree genom bluetooth :lol:
Men hur kopplar jag in detta till stereon min? HU 603....
Så att en anbefallte AUX-adapter för Volvo med HU-stereo...Funkar den?
är det någon som har en bilde på kontakten? :?:
Användarvisningsbild
av Mats
Jag tänkte köpa en tomtom GO 710 till semestern.
Skulle du kunna ta kort på din navigator när den sitter monterad i din bil?
Vore kul o se hur det ser ut.
av scorpio669
Bilde kommer, men håller på att testa mig fram nu.
Är absolut inte snyggt att ha ström kabeln från front rutan och till cigarett tändaren :-(
Läste idag att tomtom kommer med en bluetooth connect till hösten, och med den kan man köra bluetooth mellan navigatorn genom stereon och till telefon :lol:
Användarvisningsbild
av michael561
Köpte precis en GO500 (910:an hade inte kommit än då...) är kanon nöjd med den...dock så är det som ni säger, sladden mellan rutan och cigg-kontakten är inte snygg å andra sidan behöver man inte alltid ha den i :)
Härligt med blåtand också... :wink:
Användarvisningsbild
av _Anders_
Det borde väl gå att koppla in cigg-adaptern någonstans bakom radion och sedan dra upp kabeln vid gallret till centerhögtalaren!?!

Nackdelen är förståss att det blir lite knivigare att flytta nagivatorn till en annan bil om man vill kunna ladda den där också.
Användarvisningsbild
av Mats
Nu har jag också köpt en Tomtom GO 910 :D
Bilder kommer snart hoppas jag!

Men har man mörk inredning i bilen så syns inte sladden så farligt mycket, man får forma sladden så den följer instrumentbrädan.
Användarvisningsbild
av Mats
Hur fungerar erat sugproppsfäste?
Min är för klen i kulleden så navigatorn hänger neråt efter några gupp i vägen.
Tänkte ringa Tomtom support imorgon men vill också höra om ni har samma problem?
Användarvisningsbild
av michael561
Nja...för mig har det funkat bra...dock så har jag upplevt att "skruven" som håller upp navigatorn vertikalt skruvde loss sig själv vilket fick navigatorn att ramla ner...Men som sagt bara hänt en gång så jag har inte brytt mig något mer om det.

Nej, precis...synd att man har ljusgrå inredning då :D
Användarvisningsbild
av Mats
Jag lämnade tillbaka min Tomtom Go 910 idag.
Den kunde stänga av sig under färd. Den ville inte ladda upp batteriet med cigg-kabeln. Navigatorn var så tung så sugkoppshållaren orkade inte hålla den uppe, så den "tittar" neråt efter några gupp i vägen.

Nu är jag ägare till en Garmin Nuvi 360 :D
Så otroligt mycket smidigare är stora 910.

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]