Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Lägger mitt tips på High Performance, men har du 3 vägs system i framdörrarna har du ju Premium.

/L
Användarvisningsbild
av MartinS
Om du har trevägs i framdörrarna så är det Premium. Har du en förstärkare under passagerarsätet så är det high performance. Saknar du förstärkaren är det bara performance.

/Martin
Användarvisningsbild
av TopGear
Tjaaa, RIKTIGT säkert är det ju inte att en bil utan förstärkare under framstolen bara har performancehögtalare.
Både min och en kompis V70:or har High Performancehögtalarna dock utan att ha förstärkaren. Så man vet ju inte...
Har bilen diskanthögtalare i D-stolpen ökar chansen att du har High Performance.
/T
av haxpet
D-stolpen? Är det den stolpe som är längst bak? dvs samma stolpe som baklysena sitter i?

Jag har i alla fall någon typ av högtalargaller där. Ska se om det sitter något bakom det.
Användarvisningsbild
av Stoffe
haxpet skrev:D-stolpen? Är det den stolpe som är längst bak? dvs samma stolpe som baklysena sitter i?

Jag har i alla fall någon typ av högtalargaller där. Ska se om det sitter något bakom det.

Bokstäverna går ju framifrån och bak så A är längst fram o sen beroende på hur många stolpar man har så blir det ju olika men ja... D är din sista
Användarvisningsbild
av MartinS
TopGear skrev:Tjaaa, RIKTIGT säkert är det ju inte att en bil utan förstärkare under framstolen bara har performancehögtalare.
Både min och en kompis V70:or har High Performancehögtalarna dock utan att ha förstärkaren. Så man vet ju inte...
Har bilen diskanthögtalare i D-stolpen ökar chansen att du har High Performance.
/T
Märkligt, som jag har förstått det så har det alltid varit ett paket med highperformance och PA-200 på nybilar. Men visst, det finns ju alltid undantag.

/Martin
Användarvisningsbild
av TopGear
MartinS skrev:
TopGear skrev:Tjaaa, RIKTIGT säkert är det ju inte att en bil utan förstärkare under framstolen bara har performancehögtalare.
/T
Märkligt, som jag har förstått det så har det alltid varit ett paket med highperformance och PA-200 på nybilar. Men visst, det finns ju alltid undantag.

/Martin
När det gäller nybilar kan jag faktiskt inte uttala mig eftersom jag inte har ägt min V70 från början så att säga.
En möjlig tanke som är lite tråkig är att föregående ägare/bilfirma helt enkelt monterat bort PA-200 och behållt den själv.

/T
Användarvisningsbild
av Loner
850:an har ju inget inbyggt steg, så ett pa2003/300 har du nog, men sen är frågan om det är high performance eller premium...

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]