Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Nu har jag skaffat en navigator, laddat in fartkameror via poi-loader, men får inte till det med aukustisk varning för fartkamera, utan endast den visuella varningen, bestående av en liten röd remsa i överkant av displayen(lite svårt att se när man kör). Någon som kan eller har lust att hjälpa mig, har laddat in den senaste mjukvaran i navigatorn.
Jag är även på jakt efter en sk svanhallshållare med sugkoppsfäste i den ena änden(för vindruta) och ett fast fäste i den andra änden, har sett sådana tidigare, men det verkar som alla har slutat sälja dom, tips mottages tacksamt!! Dessa har bla funnits på Clas Ohlson, Biltema mm, men finns inte i deras sortiment längre :evil:

Hoppas att ngn kan hjälpa mig.

mvh
Lennart
av boeder
lellec56 skrev:Nu har jag skaffat en navigator, laddat in fartkameror via poi-loader, men får inte till det med aukustisk varning för fartkamera, utan endast den visuella varningen, bestående av en liten röd remsa i överkant av displayen(lite svårt att se när man kör). Någon som kan eller har lust att hjälpa mig, har laddat in den senaste mjukvaran i navigatorn.
Jag är även på jakt efter en sk svanhallshållare med sugkoppsfäste i den ena änden(för vindruta) och ett fast fäste i den andra änden, har sett sådana tidigare, men det verkar som alla har slutat sälja dom, tips mottages tacksamt!! Dessa har bla funnits på Clas Ohlson, Biltema mm, men finns inte i deras sortiment längre :evil:

mvh
Lennart
Vilken version kör du på?? 3.0 finns att ladda ner på garmins hemsida.
Laddade du ner via http://www.poidatabase.se/? Jag gjorde detta förra veckan och dt funkade kanon, det plingar innan kameran dyker upp, ställde in 400 meter innan. Hur ser dina inställningar ut i Poi loader?
Är själv mkt intresserad av att hitta någon "svanhalshållare"
Användarvisningsbild
av lellec56
Jag använder den senaste mjukvaran, som jag laddade hem från Garmin.se.
Kollade på en av de kamerafiler som jag laddade in o där är det angivet hur många meter som navigatorn ska varna före, men jag ställde in 300 meter, det kanske är i det kortaste laget, för akustisk varning. Får du både visuell och akustisk varning?
Håller på med att fixa fram ett svanhalsfäste för framrutan, det blir lite blandade delar, men det kommer nog att lösa sig.

//Lennart
Användarvisningsbild
av lellec56
boeder skrev:
lellec56 skrev:Nu har jag skaffat en navigator, laddat in fartkameror via poi-loader, men får inte till det med aukustisk varning för fartkamera, utan endast den visuella varningen, bestående av en liten röd remsa i överkant av displayen(lite svårt att se när man kör). Någon som kan eller har lust att hjälpa mig, har laddat in den senaste mjukvaran i navigatorn.

mvh
Lennart
Vilken version kör du på?? 3.0 finns att ladda ner på garmins hemsida.
Laddade du ner via http://www.poidatabase.se/? Jag gjorde detta förra veckan och dt funkade kanon, det plingar innan kameran dyker upp, ställde in 400 meter innan. Hur ser dina inställningar ut i Poi loader?
Är själv mkt intresserad av att hitta någon "svanhalshållare"

jag kollade lite, undrar om det kan ha att göra med att standardinställningen för hastigheten stod på 0.
Du kan väl mejla mig, om du är intresserad av en svanhalshållare.

mvh

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]