Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av öläningen
Hej tängte byta min HU 603 som cd inte funkar på till en annan HU603 är det bara att byta rakt av eller måste man ladda ner en ny mjukvara till den nya stereon på volvo.mvh öläningen :-)-)
Senast redigerad av 2 öläningen, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av piddemannen
För fan de heter STEREO inte STERIO :twisted:
Du måste ha samma årsmodell och helst närliggande tillverkningsvecka.
Har gjort det på förra bilen och de fungerade först inte, men efter byte till just närliggande tillverkningsvecka
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej förlåt blev lite fel stereo ska det vara.Jag vet inte vilken årsmodell det är på den så är det fel årsmodell så går det inte då menar du mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av wallbeeek
Jag har en v70 classic -08 med en hu850 i som kommer från en 06a, och farsan har en v70 07a där stereon är från 05 så det e skit samma de med årsmodellerna!
Användarvisningsbild
av öläningen
Okej vad skönt att höra då ska det nog funka med den jag ska köpa tack för svaret. :D
Användarvisningsbild
av öläningen
hej hur gör man när man plockar ur stereon har hört många sätt att göra.I haynse boken står det att man ska plocka ur stereon och hålla den som den satt i bilen och plocka bort den gröna kontakten i fem sekunder och sen montera den igen så ska man sätta i den nya stereon värkar som man inte behöver ladda ner ny mjukvara från 00-04 men efter det så måste man ladda ner ny mjukvara vilket ska man göra.Eller ska man göra som man har hört här på forumet och plocka bort batteriet och vänta fem till tio minuter sen ta ut den gamla och in med den nya.mvh öläningen.
Användarvisningsbild
av öläningen
Ingen som vet ska snart byta stereo och vill inte få några problem mvh öläningen :D.
meddelande

Fabriksåterställning kan vara en lö[…]

850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Motorras efter abs kontakt hoppat ur

Varför lossades kontakten och ungefär […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]