Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej

Är helt ny på forumet som ni ser, har försökt att leta svar på den här frågan men inte hittat. Postar frågan i V40-forumet och bilstereoforumet, vet faktiskt in var den passar bäst in?

Tjejen har just blivit ägare till en V40 T4 -98, fin bil på alla sätt faktiskt men ljudet i den är ju en katastrof. Eftersom hon snart fyller år tänkte jag byta stereo åt henne i den och hade då tänkt sätta i en Sony MEX-1GP, den där med memory stick. http://www.sony.se/view/ShowProduct.act ... +CD+Tuners

Vad jag har förstått så är SC-805 bara på 4 x 25 W och det hörs nästan :) Den där Sonystereon verkar väl bra nog för dagligt bruk utan att sätta in slutsteg också, antar jag?
Frågan är dock vad det sitter för högtalare i bilen som original? Duger dom och får dom ett lyft med en bättre stereo, eller är det dom som gör att det låter värdelöst i bilen nu? Dvs, måste jag byta högtalare också eller räcker dom till Sonyns 4 x 52 W?

Jag är alltså ute efter lite goda råd helt enkelt, jag vet givetvis att ju bättre/dyrare/fler grejer jag stoppar i bilen desto bättre låter det, men det handlar ju om pengar också :(

Hoppas på svar!

//TT

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]