Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av nordis89
Få se om detta hamnar rätt, men jag tror det?

Jag har nyligen införskaffat en volvo 945 från -94. Jag tror inte att det är original radion som sitter i, men jag kan inte hur jag än försöker får jag inte ut fanskapet ur panelen, därav skulle det vara fint att få reda på fabrikatet. Eller om någon har andra tips på hur man plockar bort radion i allmänhet?

Det är alltså en radio med kassett spelare (?!) och löstagbar front. På kassett "luckan" står det FR-301 och Sound system men det är också all märkning jag får fram. Om någon har någon form av hjälp, så skulle det uppskattas!!

(daskar upp bilder imorgon)
av nordis89
Ok, fick förslag från en annan sida att prova föra in bladmått runt radion för att släppa stöld skyddet, då detta inte fungerade efter en långs stunds försökande tog orken slut och jag gick in och kollade på nätet va en ny bit plast runt radion skulle kosta...ungefär 130 spänn på skroten, gick ut igen rev sönder radions framsida (men lyckades undvika att ha sönder plasten runt :shock: ), sen va det bara att släpa stöld skydden och byta.
Användarvisningsbild
av Ticken
Bra att det löste sig för dig, ett hett tips är att köpa ett färdigt ISO kablage från vilken bilstereo affär som helst och plugga i. Så slipper du klippa några kablar och får färdiga isokontakter att köra en eftermarknads cd-spelare med.
Även monteringsram för eftermarknadscd (1din format) finns på alla välsorterade bilstereo affärer. Även biltema har dom.

/Ticken
av nordis89
Ticken skrev:Bra att det löste sig för dig, ett hett tips är att köpa ett färdigt ISO kablage från vilken bilstereo affär som helst och plugga i. Så slipper du klippa några kablar och får färdiga isokontakter att köra en eftermarknads cd-spelare med.
Även monteringsram för eftermarknadscd (1din format) finns på alla välsorterade bilstereo affärer. Även biltema har dom.

/Ticken
Det behövdes inte i mitt fall, förra ägeran hade redan uppdaterat kabelkontakterna ;)

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]