Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Tjenare, har en 940 med den här radion:

Bild

När man spelar musik från en radiostation låter det helt normalt, men när jag lyssnar via mp3-spelare via kassettband låter det helt konstigt, ungefär som när man spelar 5.1-ljud i vanliga stereohögtalare. Ungefär som om det skulle vara fel format. Kan man åtgärda detta, och isåfall hur?

Mvh,
Johan.
SA4AQS skrev:Det är ju inte värdens bästa kvalite på den där lösningen men det fungerar.
Hur man skulle kunna försjöka åtgärda det är att justera magnethuvudet i kasetten.
Näe blir väl kanske inte riktigt bra oavsett hur man gör med det där bandet. Justera magnethuvudet låter komplicerat?
SA4AQS skrev:ett annat alternativ är ju att skaffa en fm-sändare som du stoppar i cigarr hållaren :wink:
Cigarrhållaren? ?:-/

Det finns både FM-sändare som sänder "antenn till antenn" och sådana man kopplar i serie med antennkabeln, den senare modellen anses ge bättre ljud, men är knöligare att installera.
SA4AQS skrev:jag tänkte på den modellen som man ansluter i 12 volts utaget som har en usb port för usb minnen dvs är lätt att installera och använda
Har nu köpt en fm sändare hos NetOnNet och är supernöjd. Kostade 199 :- kr och blev mycket (!!) bättre ljud än med kassettbandet, nu låtar det som vanligt igen. Blev även mycket enklare, med låtbyte och såna grejer, än att hålla på och krånga med mobil/mp3 och byta låt osv. Supernöjd! Tack för tipset. :-)-)
850 GLT -93 montera vinge?

Ska montera en vinge på backluckan, den med […]

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]