Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coldhand
Dum fråga kanske, men det är så att jag drog lågnivåkabel i nya bilen idag, och kopplade in i stereon o slutsteg osv.. Har ingen märkning kvar på lågnivåkablarna så jag vet inte vilken som är höger och vänster dvs vilken ände som ska in i det röda respektive det vita hålet på stereon :) har kopplat in det och det funkar bra men spelar det någon roll ens!?
av mf7495
Det beror ju på hur nogrann man vill vara, röd går till höger högtalare och vit till vänster högtalare, vänder man på dom blir det som ska spelas i högra högtalaren i de vänstra och tvärt om i vänstra högtalaren. och oftast hör man ingen skillnad, beroende på musikgenre
hoppas du fattar :)
Användarvisningsbild
av coldhand
mf7495 skrev:Det beror ju på hur nogrann man vill vara, röd går till höger högtalare och vit till vänster högtalare, vänder man på dom blir det som ska spelas i högra högtalaren i de vänstra och tvärt om i vänstra högtalaren. och oftast hör man ingen skillnad, beroende på musikgenre
hoppas du fattar :)
hehe nej jag vet mycket väl vilken färg som är höger och vänster, problemet är att ena änden sitter rätt i slutsteget, andra änden som jag ska koppla in i stereon (lågnivåkablarna) saknar färg och märkning dom är likadana så jag vet inte om jag sätter den som sitter i röd på slutstege i röd på stereon osv.. :) men hörs inget konstigt så det är nog lugnt då :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vrid balansen på stereon till höger och kolla om det låter i höger högtalare.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av coldhand
VolvoB20 skrev:Vrid balansen på stereon till höger och kolla om det låter i höger högtalare.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bra tips! ;D haha kunde man ju räkna ut med röven och en kritbit :D

Lyssnar man noga kommer ett litet susande fr&arin[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen

Du håller inte på med reglertiknik f&o[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=77[…]