Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mIkEtReE
Har nu läst en del trådar där det pratas om denna adapter som Volvo säljer. Men jag har inte fått klart i om det visas låttitlar eller låtnr på displayen på bilstereon, samt om man kan ha merän dessa 10 spellistor?

Är det någon som har en sådan kabel monterad och kan ge både ris och ros för hur det funkar. Har själv en V70N-04 med en HU-603 och är grymt missnöjd med ljudet i bilen samt kvalitén på cd-spelaren som har problem att spela brända skivor av mindre kända märken.

Tänkte köpa en Ipod Nano 4gb, och den skulle passa eller?
Användarvisningsbild
av falcon
Efter vad jag har förstått så visar det bara låtnr på stereon och disp är mörk på iPodén, dock så ska det finnas en "pirat"adapter som har disp synlig på iPoden medan den är inkopplad så där kan man se all info.
Så har jag tolkat det iaf.

//Peter
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag har monterat Volvos iPod-adapter i min bil (V70N med HU-803) och det visas inga låttitlar på bilstereons display. Låtnummer visas med nummer mellan 01-99. Man kan inte ha mer än nio egna spellistor, den tionde innehåller alla låtar som finns på iPod:en.

Man kan inte välja låt eller se vilken låt som spelas på iPod:ens display, iPod:en är helt låst när man har anslutit den. Vill man spela en viss skiva som inte finns i en spellista och inte vill (orkar) skippa fram till den bland alla låtar som finns på iPod:en så finns en möjlighet att skapa en "On-The-Go"-spellista och sedan spara den, men det förutsätter att man inte redan har nio egna spellistor i sin iPod.

För det mesta väljer jag spellista nummer tio (alla låtar) och låter stereon välja låtar slumpmässigt (RND). Om en superbra låt väljs och man vill höra resten av den skivan så är det bara att avaktivera slumpvalet och skippa framåt eller bakåt.

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]