Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av jonnyS60awd
Hej alla insatta experter i stereofrågor.

Jag är en sån som inte kan ett skit om sånt här men hoppas att nån av er kan hjälpa mig.

Jag har en S60 -03 med stereo Hu-603.
När jag lyssnar på radio så fungerar alla högtalare men när jag spelar en cdskiva så fungerar bara vänster fram.

Är det nåt vanligt enkelt fel eller har hela skiten brunnit?
Kan jag köpa en annan (bättre) stereo typ på blocket och sänga i?
Blir det nå bättre då eller lär jag ha i andra högtalare/slutsteg?

Finns det nån i min närhet som kan hjälpa mig om det är enkelt att lösa?
Jag bor i gävle.

Tack på förhand...
av Fred
Om du inte vet om du har CD-växlare kan vi utgå ifrån att du sätter i skivorna i fronten på stereon. Uppstår felet på alla CD-skivor? Om det gör det så är det nog något fel på själva CD-spelaren i radion. Det är nog inget man kan fixa själv tyvärr, utan det blir nog att utnyttja Volvos utbytessystem. Lämna in din trasiga stereo och få en renoverad för 2500:-

Mvh
/Fred
av siiimooonn
Hejsan!
Jag har en volvo s60-02 med hu-603 och när man spelar lite ''högre'' så låter det väldigt illa i bakdörrarna, det låter som det sitter löst och hela dörren vibrierar vilket ger ett mycket dåligt ljud, vad ska man göra för att förbättra ljudet? kan man göra någon typ av isolering lr något?

Mvh Simon
Användarvisningsbild
av vetten
siiimooonn skrev:Hejsan!
Jag har en volvo s60-02 med hu-603 och när man spelar lite ''högre'' så låter det väldigt illa i bakdörrarna, det låter som det sitter löst och hela dörren vibrierar vilket ger ett mycket dåligt ljud, vad ska man göra för att förbättra ljudet? kan man göra någon typ av isolering lr något?

Mvh Simon
Nu snodde du tråden innan den var utredd :shock:

Men om man följer den första frågan så skulle jan nog bygga ut lite och skita i att det inte ser orginal ut eller om du kan byta högtalarna hos den du köpte av så gör det.
XC60 2026 pureläge

Även modeller med "stora" batteriet[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

säkert bra bil och komfort osv, men det som […]

Sättet man in LED-lampor blir det så.

V70 D5 2011, missljud?

Tillägg: AC kyler alltså bra när d[…]