Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
CarMan skrev:
Variosboy skrev:
CarMan skrev:Min första funfdering är varför vill man byta? byta för bytandets skull?
eller för att få bättre ljud? eller är den nån funktion du vill ha som du inte har?

Har du lysnat på volvos västa ljud jag har svårt at tro att det inte räcker till
Personligen vill jag inte byta, Volvos Premium Sound är bra, men det finns bättre, och som alltid finns det folk som vill ha bättre eller på något annat sätt annorlunda än det som finns med när man köper bilen..
Fler möjligheter när det gäller in/utgångar, andra inställningsmöjligheter osv osv...
Finns många fördelar med en "uppgradering"..

jag tycker bara att man ska lussna på volvos västa anläggning (o då menar jag att man ska lysna på en bil som har alla volvos värsta grejor, inte bara att slutsteg, eller en steeo som är värre. alla högralare o allt ska ju var det värsta.)
om man har lysnat på detta o fortfarande inte är nöjd, då kan man byta till annat. Men då är vi ju inte på extremt dyra saker 8för så bra är ljudet i orginal grejorna)
så om man ska montera så dyra saker så är väll en ombyggnad av bilens inderning en baggis?

med osginalet så vet man alltid att alla bilens andra saker lirar ihopp utan strul, det är därför man ska köra med orginalet!

Preformance anläggningarna i volvo bilarna är till skillnad från de andra anpasade för bilen rent ljudmässigt, ingat hafs jobb.
Allvarligt. Betalar Volvo Cars Car-Man för att ständigt påtala Volvos överlägsenhet gällande Volvo Originaldellar och nu även ljudsystem?
""med osginalet så vet man alltid att alla bilens andra saker lirar ihopp utan strul, det är därför man ska köra med orginalet!"
Men vissa tycker att det faktiskt är kul att koppla in saker och lösa problem istället för att bara koppla in färdiga system (som ofta är väldigt dyra)

En sak till. Om nu Volvos ljudsystem är så bra borde väl alla billjudstävlingar ha Volvo som vinnare?

Sak 2: Varför ska man nöja sig med det nån (Volvo och du) tycker är bra? Utveckling är väl bra?
Användarvisningsbild
av CarMan
nä nu lysnar du inte!

om du är ute efter bra ljud & din bil inte har högsta nivån på orginal ljud så bör du i första hand lysna på det!
för med detta system s får man väldigt bra ljud, långt mycke bättre än vad mång kräver. du kan då också bi behålla funktioner i rattknappar, parkerings ssistans, & mycke mer.

men om du u är ute efter "tävlings ljud" så är givet vis detta ljud bättre, o då behöver du inte ens ställa frågan här, för så då ska ju bilen ändå ha en omfattande ombygnad som är mer komliserad än detta problem, o en prislapp på 50 000 - 100 000:- är ju ingnen ting i samanhanget. (man bra ljud lär du får)
XC60 2026 pureläge

Även modeller med "stora" batteriet[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

säkert bra bil och komfort osv, men det som […]

Sättet man in LED-lampor blir det så.

V70 D5 2011, missljud?

Tillägg: AC kyler alltså bra när d[…]