Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av warp
mmmm..från 08 får man det,,,men min är en 06 så det är tydligen ett äldre system på den varianten...
men grattis hoppas du blir nöjd..
av jaj
warp skrev:mmmm..från 08 får man det,,,men min är en 06 så det är tydligen ett äldre system på den varianten...
men grattis hoppas du blir nöjd..
En lösning är att uppgradera "kartan" DVD skiva.
Tyvärr är det bara Volvo orginal som funkar i bilen och priset blir därefter ...
av warp
Men...det funkar inte eftersom det är 2 olika system som kartbilderna visas på ...
jag har tyvär det äldre systemet som hette M.M.M...som jag skrev tidigare i tråden...
det du skrev var typ samma svar jag fick av Bilia + CMS i GBG sa...men tyvär för mej..=
Nej...ps är ej dryg skulle bara vara JÄTTE glad om det gick...
av jaj
warp skrev:Men...det funkar inte eftersom det är 2 olika system som kartbilderna visas på ...
jag har tyvär det äldre systemet som hette M.M.M...som jag skrev tidigare i tråden...
det du skrev var typ samma svar jag fick av Bilia + CMS i GBG sa...men tyvär för mej..=
Nej...ps är ej dryg skulle bara vara JÄTTE glad om det gick...
HEJ. :D
Blir lite förvånad att det inte skulle funka.
Med ny DVD karta så kommer också RTI programvara till RTI:n att uppdateras.

Fartkamran "Trafiksäkerhetskamran" är valbar som ex rastplats. parkering, bensinstation, o.sv.

Körde tidigare S40 My06 och nu V50 My10, S40 jag inte någon gång uppgraderat DVD kartan.
Fundering C70 har väl samma system som S40/V50?
Käns spontant svårt att förstå varför det inte skulle funka med en uppgradering...

Hjälp vad är M.M.M resp "dagens" system trodde det "bara" innebar att DVD skivan läste in på hårddisken i bilen.
Jag lär få ett två uppgraderingar på DVD till nya bilen, enligt instrukboken måste uppgraderings DVD:n sitta i DVD-spelaren. Troligen bara för att jag inte skall ge bort skivan till någon behövande ....
Nya bilen har ingen DVD skiva utan allt ligger på hårddisken.

Tja om detta är till någon hjälpvet jag inte ...
Kanske enda lösning är att "hitta" någon som kan låna ut sin skiva för test och vi all får lära oss vad som funkar ...

Jag har tyvärr ingen skiva i min bil ... ännu

hur ofta uppdateras Volvos RIT DVD skivor ?
av warp
Svar från Volvo... Information från Volvo Personbilar Sverige AB‏
Hej xxxx, Tack för ditt mail.Tyvärr kan inte din bil få den nya uppdateringen med kameror, det finns fortfarande en uppdatering som du kan ha mycket nytta av, se länk.http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES Med vänliga hälsningar/Best Regards
xxxx xxxx kundservice...............
På frågan om det i framtiden kommer att gå fick jag som svar..
Hej,

Vet ej tyvärr.

Mvh
xxxxxx

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]