Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coney
har en big-front i min v70 -97 med bara kassett...kopplade av batteriet och det kom upp code...tröck fel 3 ggr så belv det off...
fått tag på koden nu av volvo men den ska ju så igång skit länge och undrar om någon har kopplingschema så jag kn ta ett annan batteri och ha den där tills det kommer upp code igen...
Användarvisningsbild
av VS60
coney skrev:har en big-front i min v70 -97 med bara kassett...kopplade av batteriet och det kom upp code...tröck fel 3 ggr så belv det off...
fått tag på koden nu av volvo men den ska ju så igång skit länge och undrar om någon har kopplingschema så jag kn ta ett annan batteri och ha den där tills det kommer upp code igen...
Jag vet inte hur det är med stereo i personbilar, i lastbilar som Volvo, lämnar man bilen med tändningen på i två timmar sen försvinner det off, du behöver inte ha motor igång utan ställer nyckel i läge 2 tror jag.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
av Frigge
Ja det räcker med "Radioläge" x antal minuter för att et ska gå att slå in koden igen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av coney
tackar för svaren men har ju kört i mist 3 timmar men det händer ändå inget...har hört med volvo och det kan ta 12-24 timmar
därför vill jag komma åt kopplingschemat så jag kan stoppa på den hemma till den blir klar...
av 91:an
Hej!
Har du tillgång till ett nätaggregat så använd det,
har du inget nät agg prova med en batteri laddare.

På en SC-805 är det kopplat som så:
grå/röd, blå +
brun -(jord)
Användarvisningsbild
av coney
tackar för det 91:an...ska fixa ett nätagg på engång.....
Användarvisningsbild
av coney
stämmde inte på min bil iaf...men var förbi på volvo och fick mej schemat över stereon så nu är det fixat...

Det jag har noterat är att gammal rutin och […]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte