Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Bias
Hej.
Visas TMC meddelande även om man bara kör i "Väglednings" läge? Alltså om jag inte knappat in något mål som jag skall köra till?

Bias
av greenbay
Nej. Men du kan söka efter trafikmeddelanden.
Eftersom du inte berättat vart du skall, kan inte RTI berätta vilka problem du har framför dig.
Du kan ju även dela upp i 2 kartor och välja en stor skala på den ena, då kommer ev trafiksymboler med på kartan.
/greenbay
Användarvisningsbild
av CarMan
om du kör med bara karta utan att skriva in en destination, så kommer du att se alla symboler, när du ser en symbol på skärmen kan man trycka för at läsa vad den inebär, men tror bara du ser vägarbetan o såns som är permanent (sånt som har et startdatum & slut datum)
jag är osäker på om trafikolyckor visas
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
CarMan skrev:jag är osäker på om trafikolyckor visas
Det kommer upp det med. Men då får man ju 'söka aktivt' för att hitta. Det bästa är helt klart att skriva in resmålet på RTI så ofta det går. Då är man ju säkrad att det kommer upp automatiskt.

Jag kör ganska ofta söderut på motorvägen, en resa på ca 14 mil (enkel resa). Även om man kan vägen utan och innan så skriver jag alltid in resmålet just för att slippa stå i 3 timmar kö om något händer på vägen.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det är därför man har "lagrade platser" där kan man ju lägga in de vanligaste turenra

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]

XC70 2016

Vi har just en XC70 från 2016 på g&ari[…]

@fjohan82 , Är man på glatt humö[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har man bytt mycket grejer kan det ta en stund i[…]