Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Sitter å kollar på olika takskärmar med integrerad dvd....

Nu finns det ju allt från budget skärmar till proffs givetvis. Men allt har sitt pris

Hade tänkt mig en sådan här kanske: http://www.teknikproffset.se/product.ht … uct_id=633

Frågan är om man kan montera in detta själv eller behöver proffshjälp??

Har skruvat mkt med bilstereo anläggningar av olika slag men aldrig multimedia eller skärmar..

Skall sättas in i en V50 2004 och tacksam för tips och råd med monteringen...gärna med bilder om ngn satt upp sådant i sin bil...

Keep in touch!
Användarvisningsbild
av Swedeflyer
Tjena!

Har du haft en hemma och måttat i din bil?
Jag gjorde det på min 965:a och jag tyckte att det blev för tajt för dem som sitter i baksätet att se något. Jag skulle sätta in den för sönerna när vi kör långresor och den kommer för nära, så de får sitta och vrida på huvet hela filmen. Jag valde löstagbara skärmar på nackstöden istället. De kan man ju dessutom ta med sig så ingen snor dem! Takskärm tror jag funkar bäst i minibussar och liknande... Bara en tanke... :)

/Christian
Användarvisningsbild
av s80
Ja det är väl inte bara att byta ut nackstöden i v50, då den innehåller massa airbag i sätena,och whiplash skydd där bak?

eller??? mvh henrik
Användarvisningsbild
av leiwi
ett problem som förmodligen uppstår är att du inte kan fästa apparaten i taket på ett tillfredställande sätt, att hänga dom på nackstöden är väl en bättre lösning om du inte helt sonika monterar en riktig RSE , det finns numera en variant av RSE där dvd spelaren sitter i skärmen och den enda kabeln du behöver dra är 12 volt matningen denna variant tillåter dock inte att du ansluter tv motagare !!!!!
Användarvisningsbild
av Swedeflyer
s80 skrev:Ja det är väl inte bara att byta ut nackstöden i v50, då den innehåller massa airbag i sätena,och whiplash skydd där bak?

eller??? mvh henrik
Det kan nog vara så.
Hade en lång diskussion med en kollega på jobbet som menade att skärmarna som man spänner fast på nackstöden kan vara livsfarliga om man smäller (projektiler). Jag känner väl att isåfall är nog mobiltelefoner och annat löst farligare... ??:-/
I vilket fall, så testkörde jag och sönerna en liten runda med skärmarna och det var full succé! Så jag kan verkligen rekomendera löstagbara! :D

/C
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Då kör vi denna en helg. IMG_0544.jpe[…]

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]