Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lukke
Är nästan klar att beställa en PA11-VOL men vet inte riktigt om den här säkert fungerar med min: http://enfigcarstereo.com/shopsite_sc/s ... 1_VOL.html . Bilen den ska sitta i är en -06 V70 med en HU-850. Det står att adaptern ska fungera till årsmodell fram till -05. Men mellan -06 och -05 är det väl ingen skillnad? På discount car stereo så står det att den fungerar med min radio men jag vill inte köpa från dem. Länk till deras produkt: http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726 . Där står det också att deras produkt har någon form av mjukvaru uppdatering. Vågar jag köpa från Enfigcarstereo? Snälla hjälp mig!
Användarvisningsbild
av frilins
Efter att ha tittat på länkarna i ditt inlägg kan jag åtminstonde säga att på discountcarstereos bild syns att rätt kablar följer med! Jag skulle då köpt från dom för att vara på den säkra sidan...
Om jag läst rätt så är den c:a 5 dollar dyrare (40:-), värt varenda krona!

Om din HU-850 från -06 ser likadan ut på baksidan som -05 det vet jag inte men det skulle förvåna mig mycket om funktionen skulle skilja utan att stereon fått en annan varubeteckning.
av matzen10
Har kollat på din länk. Menar du om du över huvud taget vågar beställa från företaget, är det så du menar? I så fall kan jag bidra med att hemsidan ser bra ut även om den är enkel.
Hade dock svårt att få fram postens avgifter utan att färdiglägga en order. Hittade just ingen info om "shipping" eller "handling" kostnader för kunder utanför USA. Dock förstod jag att de emotsåg betalning med VISA/Mastercard.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av lukke
ja undrar ju precis som du säger vad ni tycker om de båda sidorna. Jag kan skriva vad som är skillnader för mig. Hos discountcarstereo: Fördelen är att de skriver att den fungerar till min stereo, nackdelen är dels att man måste betala via PayPal och dels att de skriver att den billigaste frakten tar 4-6 veckor... Nästa steg för snabbare frakt kostar ännu mer. Hos enfigcarstereo: Fördelen är att frakten är billig och att den kommer fram snart och nackdelen är att de inte skriver att den fungerar med min. Så nu undrar jag om det skiljer på olika PA11-VOL? eller om jag lugnt kan köpa hos enfig.

Snälla svara snart den ska vara beställd idag!
av matzen10
lukke skrev:ja undrar ju precis som du säger vad ni tycker om de båda sidorna. Jag kan skriva vad som är skillnader för mig. Hos discountcarstereo: Fördelen är att de skriver att den fungerar till min stereo, nackdelen är dels att man måste betala via PayPal och dels att de skriver att den billigaste frakten tar 4-6 veckor... Nästa steg för snabbare frakt kostar ännu mer. Hos enfigcarstereo: Fördelen är att frakten är billig och att den kommer fram snart och nackdelen är att de inte skriver att den fungerar med min. Så nu undrar jag om det skiljer på olika PA11-VOL? eller om jag lugnt kan köpa hos enfig.

Snälla svara snart den ska vara beställd idag!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig längre i frågan! Hoppas du fick till det ändå!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av lukke
Beställde från discountcarstereo igår! Bilder på monteringen kommer givetvis!

Den grova slangen går ner på någ[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller[…]

Dessa https://vparts.se/se/tandkabelsats-till-volv[…]

Ska bränslepumpen gå igen även ma[…]