Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Bild

Bild

Bild

Tänkte höra om det är nån som vet hur man kopplar in detta steg till original stereon hu-603 planen var att använda volvo original slutstegs kabeln och placera steget under passagerarstolen med nån sorts din rca konverter dock vill jag inte dra nya högtalarkablar till alla dörrar i bilen utan få mitt steg att fungera precis som volvo orginal men hur fan gör jag med mitt 3:e parts steg där högtalar kablarna skall kopplas in? steget lämnar 4x80w rms i 4 ohm tänkte byta ut högtalarna i dörrarna till volvos 100w men skippa hu 803 och center det blir för dyrt nu i början

bifogar lite bilder för att lättare förstå
Tänkte höra om det är nån som vet hur man kopplar in detta steg till original stereon hu-603 planen var att använda volvo original slutstegs kabeln och placera steget under passagerarstolen med nån sorts din rca konverter dock vill jag inte dra nya högtalarkablar till alla dörrar i bilen utan få mitt steg att fungera precis som volvo orginal men hur fan gör jag med mitt 3:e parts steg där högtalar kablarna skall kopplas in? steget lämnar 4x80w rms i 4 ohm tänkte byta ut högtalarna i dörrarna till volvos 100w men skippa hu 803 och center det blir för dyrt nu i början

bifogar lite bilder för att lättare förstå[/quote]

Tjena bais!

Du kommer nog inte kunna använda original lågnivåkabel till steget utan du behöver en adapterkabel från stereon till RCA. Denna adapterkabel finns hos de stora bilstereobutikerna.

Sen behöver du dra egna kablar från stegets utgångar till den andra kontakten som går in i stereon (högnivå ut). Kapa av kontaktstycket (eller skaffa ett hon-kontaktstycke) och skarva dit kablarna från steget. Möjligen kan du köpa en ledningsmatta från Volvo och kapa kontaktstycket nere vid steget istället, men de brukar ju ta ganska rejält betalt för färdiga kablar. Lösa kontaktstycken är dock relativt billiga.

Mvh
/Fred

Är det 50mil 2ggr/v eller 20mil/dag? Diesel […]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]