Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av FSS
Hej!
Köppte nyss en DLS 200c scanner och fick syn på att jag har en gul/svart kabel på min pioneer-stereo märkt MUTE.
Hur kan jag använda denna för att uppnå denna funktion:
Jag lyssnar på musik, när det börjar prata i radion så ska en form av ATT (vet inte om jag har det på min stereo) bryta musiken, alltså den ska muta musiken och spela upp det ljudet som kommer ut ifrån scannern. När sändningen slutar ska musiken börja spela igen.
Min bilstereo heter Pioneer DEH-4000UB.

MVH
av S.t.r.a.n.D
Jaa, det är ju precis det som är funktionen med MUTEkablen, men om det fungerar till en scanner vet jag ej. Blir det inte också ett väldigt brytande fram och tillbaks tror du?? Givetvis beroende på vad du lyssnar på.
En polare hade en DLS 200 och vi lyssnade ju givetvis på polisradion då. Då hade vi musiken på lagom volym och scanner också på lagom så att man hörde när det var något och då kunde höja volymen, eller sänka stereon. Det är ju ofta det är ganska ointressant också.
Användarvisningsbild
av ovelindh
Att ,mute , och allt vad det heter funkar som så att den dämpar ju när den får en styrsignal. Så lättaste möjliga man kan göra är att tjuva från plusen på högtalaren till polisradion. Jag tror ju att du kommer bli måttligt irriterad när det kommer bryta i stort sett hela tiden.. Beror ju på vart du bor men lättast är nog att styra volymen manuellt. Sen är ju rakel här snart också...
av blådåren
Om du har en pioneer-radio så finns det ett "elektriskt snöre" som det står "mute" på, när den anslutna signalen på den förändras från +12 till -12v dämpas radion, (det står antingen "mute" lr "phone" lr "att" i disp).
(att lägga spänning på den är ingen fara, men det händer inget heller..)
Men frågan är nog om du vill det,.. som tidigare skribenter påpekat, det blir ett fasligt brytande!.
Jag kör min "snut-tjata" med en högtalare gömd i nackstödet, det blir lättare att höra och man behöver inte ha på den så högt.
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]