Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Sandpatch
Tja,
det är så att jag har precis skaffat mig en stereo till min volvo 855 -95 men eftersom det inte satt en stereo i den innan så fanns det inte heller en antennförstärkare.
Då ringde jag min närmaste volvobutik och där säger de att den skulle kosta 931 spänn. Är inte det lite mycket för en antennförstärkare? Då undrar jag passar det in något annat fabrikat eller måste det vara volvo?

EDIT: För att omformulera frågan. Finns det olika antennsladdar? är strömanslutningarna olika? är de olika bra? vart kan man köpa de? mm
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om du har en bilstereoaffär i närheten kan de säkert hjälpa dig ( inte det svaret man förväntar sig på ett forum..) Ja det finns olika, finns även 240 volt som man använder till tv-apparaten
av Sandpatch
~Kalle~ skrev:Om du har en bilstereoaffär i närheten kan de säkert hjälpa dig ( inte det svaret man förväntar sig på ett forum..) Ja det finns olika, finns även 240 volt som man använder till tv-apparaten
Tyvärr så är närmaste bilstereoaffär minst 25 mil bort så det kan bli lite svårt
vetten skrev:Kanske kan du hitta en på skroten som funkar, en som suttit i en Volvo från början :-)-)
Om man söker på bildemonteringar hittar man denna antennförstärkare. Om man sen jämför med den andra antennförstärkaren jag hittade på conrad blev det en ganska stor skillnad både i utseende och pris. Vad är det som är skillnaden för det känns för mig som om det är mer än bara märkesnamnet. Just eftersom jag bor ganska långt ute skulle jag gärna ha en radio med en bra mottagning.
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]