Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av herbe
är det bara "motorn" som krånglar eller krånglar bilden, kontrollen eller något annat med ?
kan vara glapp i någon av kablarna testa att trycka till RTI styrenhets kabeln till skärmen och kablarna som sitter i skärmen, vet inte riktigt hur det ser ut i en 04 men kan kolla upp det om du vill ha hjälp med det,
kontrollera säkringen(kan vara fler) med när du ändå håller på kan vara så simpelt,
fungerar det fortfarande inte får vi gå vidare därifrån
lycka till
av herbe
säkringarna bör sitta i kupen under handsfacket i din bil men det kan sitta vid ratten med kolla på båda ställerna,
du har bara en kabel som går från skärm till styrenhet den ena sidan sitter i skärmen och kräver tyvärr att du tar loss skärmen den andra sitter i styrenheten som sitter i bageluckan på samma plats som DVD/CD läsaren finns,
om jag har förstått rätt så har du en gul kontakt den är det som går till skärmen,

länken går till installations guiden, den kanske kan hjäpa dig till rätta med att lokalisera vart allt sitter
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/search.aspx

mvh Robin
av grekoloo
Hej, Jag har precis samma problem med min RTI och har kommit fram till att det är ett kugghjul som är sönder. Nu undrar jag om man kanske kan få detta fixat av Volvo som 'Good Will'.

-El Greko
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]