Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av ampe79
Hej kan någon tippsa mig hur jag drar elkablar ifrån cupen till bateriet? Gammla ägaren hade kablarna till slutsteget genom dörren och motor huven vilket inte känns så jäkla säkert, sen är det skit fult också.
Tackar för svar.

Ampe
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Ta gärna en bild på detta och lägg upp det så man får se :wink:

Så här var det på min s40 med 1,8i motorn..

Om man öppnar motorhuven och kollar så långt bak mot förarplatsen i motor rummet och längst ut mot skärmen, så ska det sitta en gummigenomföring med "spenar" som man får klippa av och trä igenom kabeln och sen krävs lite akrobatiska konster att komma ner på golvet vid pedalstället och dra in kabeln sen får du vika undan mattan och dra den i tröskeln eller till vart du nu har steget..
av Cicaro
Kommer inte ihåg vilken sida batteriet sitter på i V40, men ett bra tips brukar vara ifall bilen har kupevärmaruttag att följa denna sladden så hittar man en gummigenomföring i torpedväggen, brukar sitta en på vardera sidan om jag inte blandar ihop modellerna....
av ampe79
Sådär nu var det klart =) Var juh busenkelt när man fick rätt ide i huvvet.
Joda på min 98 sitter batteriet på förarsidan, kollar man på torpedväggen längst ut mot kanten på den sidan hittar man gummigenomföringen, tyvär satt det nånting ivägen där men den satt med gummiploppar så den togs bort.
Sen när det var fritt där så kom det roliga, inne i bilen ungefär snett upp mot skärmkanten gentemot kopplingen skulle man föra igenom alla kablar, till slut gick det bra.
Har tagit lite bilder som jag ska lägga upp sen när jag hittar kamera kabeln.

Tack för all hjälp..

Mvh Ampe
Användarvisningsbild
av Bosa
ampe79 skrev:Sådär nu var det klart =) Var juh busenkelt när man fick rätt ide i huvvet.
Joda på min 98 sitter batteriet på förarsidan, kollar man på torpedväggen längst ut mot kanten på den sidan hittar man gummigenomföringen, tyvär satt det nånting ivägen där men den satt med gummiploppar så den togs bort.
Sen när det var fritt där så kom det roliga, inne i bilen ungefär snett upp mot skärmkanten gentemot kopplingen skulle man föra igenom alla kablar, till slut gick det bra.
Har tagit lite bilder som jag ska lägga upp sen när jag hittar kamera kabeln.

Tack för all hjälp..

Mvh Ampe
Nu är det bara att kasta ut reservhjulet och hinka in steg mao. Saknar ljudet jag hade i min V40:

Bild
Lite dålig bild men man får plats med endel under golvet. :)

Jag gjorde en liten jämförelse av begagn[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]