Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Degnell
VolvoB20 skrev:Du börjar lite bakvänt tycker jag som köper basen först, jag brukar först fundera ut vilket ljud jag vill ha, hur stor högtalarlåda jag kan leva med och placeringen av lådan, sen får jag välja ett baselement som kan göra ett bra jobb i den lådvolymen och placeringen.
Jo det kan tyckas så, men jag skrev en tråd på garaget och fick då tipset om att dom sålde ut DLS MW10:an på Nårdik för 1095 istället för 1995 och att det var en mycket kompetent bas som såldes ut pga att det var en utgående modell så då slog jag till på en sån. Det sades även att en sån i en portad låda skulle ge bra med knuff och skulle inte ta så mycket plats. Fick med ritningar på 22-liters portade lådor när jag köpte basen.
Användarvisningsbild
av Degnell
Då satt lådan på plats och efter lite kabeldragning, montering, dämpning av regskylt och inställning av steget så låter det mycket bra. Innan jag fick ordning på alla inställningar lät det väldigt mycket. Hela plåten skakade så det mest skallrade från hela bakluckan, men nu låter det alla tiders. Är väldigt possitivt förvånad över att en ensam 10":are kan låta så mycket. Bra mycker med än mina dubbla 12:er gjorde i min gamla audi a4. Dock var dom av märket GAS och det som sitter i nu är DLS. Hur som helst, väldigt nöjd med ljudet jag nu har i bilen och helt klart värt dom 6000:- som jag investerat i ljud från orginal performance ljud. Skillnaden är enorm! :)
av darude
Lånar denna tråd lite.. Har en S40n med high performance ljudet och har tänkt att fixa en baslåda, som jag förstår det så går det att få ut högnivå/lågnivå från nått slutsteg som ska finnas i skuffen? Är det enklare att sätta in en aktiv baslåda, hade tänkt slippa dra en massa strömkablar osv? Nån som kör med en aktiv kanske, låter det bra?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)