Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Vet någon om jag behöver byta dörrsidor eller annat för att uppgradera från Performance till High Performance, hur är det med Premium Sound?
Vad behövs att göra för att uppgradera?
Är det någon som gjort detta i efterhand, erfarenheter...?
Senast redigerad av 1 frilins, redigerad totalt 0 gånger.
av Teemu
premium sound innebär iaf nya dörrsidor mm... hur det ligger till med mellanklassen vet jag inte
Användarvisningsbild
av frilins
Hur ser dom ut då, var sitter diskanten och vad är det för högtalare nertill?
av Teemu
diskanten sitter fortfarande i överkant på dörren. Mellanregistret däremot hamnar brevid baselementet (riktat upp emot sitt platsen). Vet inte hur dina dörrsidor ser ut idag, men tror att det blir att mellanregistret hamnar delvis där i dörren du har prylfack längst fram i dörren. Alltså lite mindre prylfack kvar - inte för att det gör något... Inte för min del iaf. Tyvärr alldeles för dyrt för mig att ens tänka på att uppgradera till premium sound-paketet.
Användarvisningsbild
av frilins
Är det så att high performance också kräver byte av dörrsidor, är även dom med ett mellanregister som är separat?

Sen undrar jag om det finns någon som vet om det varit så innan också att mellanregistret har legat vid sidan om på premium sound högtalarna?

Sista frågan: Är det rätt uppfattat att performance är på 40w (tål 40watt), high performance 75w, premium sound 100w, någon som vet?
Användarvisningsbild
av ER
frilins skrev:Är det så att high performance också kräver byte av dörrsidor, är även dom med ett mellanregister som är separat?
Nej, bara premium kräver byte av dörrsida.
frilins skrev:Sista frågan: Är det rätt uppfattat att performance är på 40w (tål 40watt), high performance 75w, premium sound 100w, någon som vet?
Performance Sound System tål 25W med förstärkare från huvudenhet på 4x25W.
High Performance Sound System tål 75W med separat förstärkare (PA-200) på 4x50W samt 1x150W sub till V70/XC70
Premium Sound System tål 100W med separat förstärkare (PA-300) på 4x75W samt 1x25W från huvudenhet samt 1x150W sub till V70/XC70.
Användarvisningsbild
av frilins
Tack för hjälpen, ska fundera på uppgradering...

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]