Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
hum åkte till volvo o dom gav mig svaret att någe kol i generatorn är dåligt o behvöer bytas.. så brukar det gå bättre.

men generatorn den ger väll bara ström? o laddar gör den fin fint.

kan det vara ett försäljnings knep dom körde med.

eller kan det vara rätt?

för ljudet försvinner inte när jag lindar en kabel runt remote o sen kontakt mot cd spelaren. även testa andra kablar också. men inget märk bart.

även testa en kabel från cd till chassi..

o ändra punkt på minus kabel på slutstegen.

men ändå samma bzzzzz ljud:(

skumma är också.. tar jag i cd spelaren så låter de mindre. så jordning kan nog vara lösnigen också... men kanske inte i chassi... hur är det om man drar tillbaka strömmen på minus polen på batteri är det dumt ?
Användarvisningsbild
av Pliind
ne man ska inte dra minus från batteri direkt till en enhet, det är inte remote du ska linda det är lågnivån ;)!(OBS! GÄLLER OM DU HAR STEG)
Använder du slutsteg eller inget alls? nej kolen bör det inte vara om generatorn laddar fint, (kan kollas med multimeter) om du inte redan har en voltis i bilen som visar dig. Kolen gör så att generatorn laddar så där är inte problemet.

Kolla http://www.nardik.se och sen klickar du på fliken "Magasinet" nere i hörnet har du störningar :) läs och gå igenom!
av wohlfie
A har två lanzar steg i . ett för bak partiet o ett för fram. sen ett filter imellan som man kan ställa in ljud o så. lite fin lir.
remote kabel går ju ihop med lågnivå.

har yttligare testa idag. o verkar som det räcker med o dra från cd spelaren till chassi i bilen.. så brusar det mindre... mycket mindre.
kanske inte går o få det helt brusfritt.

stegen jag kör med är Lanzar optima stora steget är 1000mosfet o lilla steget är på 500mosfet
var till BRL i örebro :) o dom kolla mina steg så det inte var paj men såg så fint ut sa dom på mätnigen. så deras tankar är cd spelaren som dummar sig.

så ska ragga på en annan spelare o testa. så får ja se, hur det beter sig då.
Användarvisningsbild
av Pliind
oki, för när det brusar sådär så brukar det vara jorden som inte stämmer på stereo och steg, för när du snor från lågnivån så snor du jord från skuffen ;) alltså blir jorden densamme och brusningen upphör

Jag gjorde en liten jämförelse av begagn[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]