Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kalsjo
Hej!

Är det någon som använder/använt någon av de nya navigatorerna i Navman S-serie (S30, S50, S70 eller S90i) och kan dela med sig av erfarenheter? De verkar ge mycket navigator för pengarna...

Mvh
Kalle
Användarvisningsbild
av Phantom
Min far fick en i julklapp (S30) och han verkar mycket nöjd. Den är testad både uppåt landet samt i stockholm och den ger bra och snabba anvisningar. Det han var lite bekymrad över var att skärmen var liten, han var van med skärmen på volvo's RTI som sitter i deras S40 :roll:
Beroende på vilka krav man har så verkar den vara riktigt prisvärd som GPS navigator.
Användarvisningsbild
av CP2
Har ingen annan navigator att jämföra med men tycker att Navman S30 ger mig allt jag behöver och lite till! Dock har jag inga Europa-kartor men det får man väl lösa på nåt vis......
av herbe
jag har en 30s, den fungerar ganska bra neråt landet finns lite nya byggen som de bygger på för tillfället som inte finns med men annars fungerade den bra,
riktigt skönt att ha kamra varnare =)
Användarvisningsbild
av CP2
Upptäckte igår att det går att ladda ner huvudvägar i Europa till Navman från Navdesk. Fast förmodligen är det jag som är korkad som inte sett möjligheten tidigare.......
Användarvisningsbild
av kalsjo
Hej, igen!

Jag köpte mig en S50 för ett tag sedan. Jag tycker den är kanon. Det enda jag retar mig lite på är att den inte riktigt "hänger med" när man kör. När man passerar en korsning eller en intressant plats (POI) så står det att det är ca 50-60 m kvar. Kartbilden ligger efter motsvarande.

Är det lika dant på era, eller är det något som är fel på just min enhet?

/Kalle
Användarvisningsbild
av CP2
Tror det är nå man får leva med; upplever ungefär det samma! Att GPS-en inte riktigt hänger med, men det är ju en massa signaler som ska tas emot, och data som ska processas så på det hela taget funkar den bra ändå! Kör ni andra efter GPSen numera eller fortfarande hastighetsmätaren på bilen? Snacka om skillnad.....kör jag 110 efter GPS står det 118 på hastighetsmätaren....
Användarvisningsbild
av kalsjo
Jag kör som tidigare, ca 10 km/h för fort på mätaren. Visade sig att jag "endast" körde 2-3 km/h för fort i verkligheten. Lagom för att hålla rätt hastighet och slippa tänka på fartkameror och poliser med laserpistoler. :-O)
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]