- mån 21 jan 2008, 23:10
Har nu ägt min C70 T5 coupé 1998 med RTI i ett halvår.
Även min bil kan inte hitta TMC-kanalerna! :shock:
Har köpt de senaste RTI-skivorna för Västeuropa VO 31210151, men fortsatt ingen fungerande trafikinformation.
TMC-mottagaren sitter till vänster under handskfacket, bredvid RTI-skivspelaren/enheten. Detta enligt instruktionsboken för RTI.
Frågor: Hur får man bort panelen under handskfacket för att kontrollera TMC- mottagarens antennkablar, anslutning till RTI etc? Eller är det bättre att montera loss handsfackets "låda" ?
Vad kostar en ny TMC-mottagare? Finns utbytessystem? Vilken verkstad i Stockholm är duktig på RTI?
_________________________________________________________________________________________
Köpte en beg. TMC-mottagare via bildelsdatabasen. Skruvade bort handskfacket och därefter panelen framför framsätespassagerarens knän. Därefter skruvade jag loss TMC-mottagaren, lossade på stereon, drog ut antennsladden från stereon( med ett snöre fastknutet på sladden). Därefter monterade jag den nya TMC-mottagaren , knöt fast snöret i den nya TMC-mottagarens antennsladd, drog i snöret och fick fram antennsladden till stereon.
Skruvade ihop och det fungerade!
RTI-n hittar nu TMC-kanalen 99,3 MHz och trafikmeddelanden kommer upp på skärmen. :lol: