Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Alla styrspänningar till remote och elantenn är på 12V såvitt jag vet. Och det är en standard för att allt skall funka ihop... Jag har aldrig sett remote på 2,5V... Du menar inte lågnivåsignalen ? Den kan vara allt mellan 0,7 - 2,5V, och i vissa extrema fall ännu högre..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Loner
Remote är oftast ren batterispänning, som funk säger du blandar inte ihop lågnivå och remote?

/L
grammse skrev:remote "startar" ju bara upp steget . du har ju 12v permanent ligger på matarkabeln till steget.
jag kopplade remote på min ena baklampa på min 460.. fungerade perfekt. när lampan tändes gick steget igång..
Mattsvart skrev:
WestCoast skrev:
grammse skrev:remote "startar" ju bara upp steget . du har ju 12v permanent ligger på matarkabeln till steget.
jag kopplade remote på min ena baklampa på min 460.. fungerade perfekt. när lampan tändes gick steget igång..
Om lampan går sönder då? ;)
Det är fortfarande 12V på kabeln. Om säkringen till bakljuset går blir det däremot tyst.
Användarvisningsbild
av Nexus
WestCoast skrev:
jag har så på V70:in då remoten med lågnovåkablen är av någonstanns
:cry:

Du säger ju själv att du får b&aum[…]

Det varierar med årsmodeller och nä[…]

Acproblem Volvo 940 -98

vilket kontaktstycke var det? hittade du nån[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.6.4 Mjukvarurel[…]