Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Har high performance paketet. Är det någon skillnad ljudmässigt om man bara byter slutsteget till det större? Man kan säkert hitta ett 300 slutsteg på skroten.
Användarvisningsbild
av ehedman
Förmodligen ingen större skillnad på låg volym.
På hög volym kan det mindre steget börja dista tidigare och i värsta fall klippa.
Om du stoppar i PA300 mot High Performance högtalare finns risk att du kör dina högtalare lite väl hårt om du spelar högt.
För att få ett verkligt lyft bör du uppgradera till PA300 OCH Premium sound högtalare samtidigt

Just nu håller jag på att pussla ihop grejor för att uppgrdera en S80- 05 med performance sound- grejor till Premium med PA300.
Så långt har jag hatthyllan klar plus en PA300 från skroten och jämförelsevis låter performance- grejorna fram riktigt junkigt

Föt att gå vidare med bygget ska jag koppla bort högtlarna i bakdörrarna, kompletera med en 12" bas via genomlastningsluckan, aktiva filter samt DLS högtlare UX26 som framsystem.
av Anders Classic
Spännande. Berätta gärna mer när du är färdig.
Då får man leta efter högtalare på skroten. Är det bara att byta ut de gamla mot premium sound högtalare? Är det en svår operation? Behövs det någon applikation?
Jag uppgraderade min stereo med en sub från volvo och då blev det lite mer tryck i basen men du vet mycket vill ha mer..
Användarvisningsbild
av ehedman
Att byta högtalarna klarar man med normal händighet men ladda ner och läs monterningsinstruktionerna från Volvo: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii annars är det lätt att riva sönder saker.

Jag har gjort hatthyllan som som var ganska enkel, men dörrarna som jag börjar med i helgen blir lite mer meckiga. B.l.a har jag köpt en ny omgång av de färganpassade plastnitarna som håller dörrklädseln på plats. Dessa öppnar man med att trycka in mittpluggen som då faller ner inne i dörren. Sedan drar man ur niten. Jag ver sen tidigare att man förlorar/skadar en del nitar så jag köpte på mig ett lager.

Volvo påstår att man måste uppdatera bilens progrmvara om man sätter i en PA300, men det köper jag inte då de inte kan förklara kundnyttan med detta Det har inget med ljudupplevelsen att göra i viket fall som helst. Däremot om man byter huvudenheter då de tex. med can-bussen måste häga ihop med rattkontrollen, rti osv.

Jag tänkte ta lite bilder och dokumentera bygget denna gång.
Sänka volvo 740 40mm?

Så länge du inte har några vä[…]

Volvo 760 mätarhus

Hej, belysning i mätarhus samt vid fläkt[…]

Köpråd v60 2015-2016, D4

Ska du ha den 4 cyl så köp 2017-201[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag har liknande problem. Hur känns det n&aum[…]