Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jea_99
Jag behöver hjälp
jag har vidarkopplat högtalarsladdarna från hatthyllans högtalare både från höger och vänster +på+ och -på- och in i subben högnivå.
Sätter på stereon,subben går ej igång,högtalarna i hatthyllan fungerar inte.
Jag tar bort en av högtalarsladdarna minus eller plus spelar ingen roll.
Då fungerar allt.
Sänger av stereon och sätter igång den igen fungerar ej ??
Har testat höger plus vänster minus ingen skillnad!!

Varför försviner hjudet i hatthyllan ???
Varför får subben ingen signal????

Har en HU-601
Har 6 högtalare plus 2 diskanter
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ibland är steron bryggkopplad och då är - i högtalarutgången inte lika med jord. Sno bara 1 kanal, och bara + till subben.
Användarvisningsbild
av jea_99
VolvoB20 skrev:Ibland är steron bryggkopplad och då är - i högtalarutgången inte lika med jord. Sno bara 1 kanal, och bara + till subben.
Jag ska pröva det men blir det inte sämre ljud på höger sida om jag tar höger plus och att steron får jobba hårdare på höger kanal ??

Jag tackar i för hand
av Magren
Kör lågnivå, allt annat är nödlösning ungefär som att laga med tejp och ståltråd.
Användarvisningsbild
av jea_99
Magren skrev:Kör lågnivå, allt annat är nödlösning ungefär som att laga med tejp och ståltråd.
Det var inte svar på min fråga!
av Magren
Nej, men se det som ett förslag för att slippa problem med din installation. Du har en fin bil så låt inte snålheten bedra visheten.
Användarvisningsbild
av jea_99
Magren skrev:Nej, men se det som ett förslag för att slippa problem med din installation. Du har en fin bil så låt inte snålheten bedra visheten.
Jag vet att lågnivå är bäst men jag vill få det att funka med högnivå men det slutar väl med lågnivå.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
jea_99 skrev:
VolvoB20 skrev:Ibland är steron bryggkopplad och då är - i högtalarutgången inte lika med jord. Sno bara 1 kanal, och bara + till subben.
Jag ska pröva det men blir det inte sämre ljud på höger sida om jag tar höger plus och att steron får jobba hårdare på höger kanal ??

Jag tackar i för hand
Nej, det blir inte sämre om du bara tar höger. Basen är alltid mono.

Högnivåingången är så högohmig att den inte belastar stereon alls.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Magren skrev:Kör lågnivå, allt annat är nödlösning ungefär som att laga med tejp och ståltråd.
Vi vet det. men t.o.m volvos originalsub tar högnivåsignal., rätt patetsikt för en anläggning som väl kostar 10-15 tusen........
Användarvisningsbild
av jea_99
Jag prövade att ta en plus kanal men det gick inte! :(
Då är min fråga! Vad jag tror (vet ej) så har jag ett slutsteg (volvo orginal) någonstans, om jag kan koppla där eller måste jag koppla in lågnivå bakom stereon med en adapter.
Men vad jag har hört säger dom om man har ett extra slutsteg(orginal)att lågnivå är upptagen?

har en HU-601
6 högtalare och 2 diskanter

Om det är att komma in i bilen för ladda[…]

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]