Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av inka6
Har en RTI i en xc90 (2004) som jag är nybliven ägare till. Rösten som ska tala om var man ska svänga fungerar inte som den ska. När man ställer in om det ska vara kvinnlig eller manlig röst så hör man rösten. Men sedan när man har gjort en färdplan så får man ingen röst som hörs...

Har provat och valt, återställ till fabriksinställning, men det fungerar i allafall inte....

Kan tillägga att en gång fick jag det att fungera så att rösten hördes, men det fungerarde bara i några korsningar, när jag använde den inbygda telefonen så slutade rösten att fungera. Provade sedan att starta om navigatorn och inte använda telefonen samtidigt, men nu hörs ingen röst alls. Visningen av kartan fungerar som den ska.

Något förslag på vad det kan vara och om det går att åtgärda eller kan jag göra ngt fel som gör så att rösten inte (hörs) fungerar?

Tack på förhand!
av Frigge
Testat med att knappa bort telefonmenyn från Färddatorn ?
Eller rent av stängt av telefonen helt o hållet.
av inka6
Tack, ska testa. Du skriver "Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds". Är nybörjare när det gäller detta trodde att jag skrev i forumet...men det gjorde jag alltså inte?
av Frigge
inka6 skrev:Tack, ska testa. Du skriver "Ps. Skicka helst inte frågor på PM. Ta det i Forumet istället. Ds". Är nybörjare när det gäller detta trodde att jag skrev i forumet...men det gjorde jag alltså inte?

Jodå :lol: Du skriver på helt rätt ställe :wink:
Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]