Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Torparn12
Tja.
Har idag Hu 650 och undrar om man tex skulle kunna byta till Hu 850? Vad jag förstått finns det lite fler inställningsmöjligheter och avsaknad av slutsteg förutom till centerkanalen, har idag systemljud och det smäller till när man sätter på radion?Ska kasta ut Rti:n som sitter där idag som jag tycker är tämligen värdelös med en upplösning vi hade i början på 90-talet och installera en centerhögtalare istället. Har premiumsystem med subwoofer idag så antar att jag har ett Pa 200 eller 300. Kommer man få ladda ny programvara eller kommer det fungera ändå? Tack på förhand.
av ThunderAce
ny mjukvara krävs för att allt ska funka som det är tänkt så välj ut först det du ska ha och ladda sen för ångrar du dig
så kommer du få ladda om mjukvaran igen.

det är olika på HU 650/850 och det är olika om man har PA200/300
av Torparn12
ThunderAce skrev:ny mjukvara krävs för att allt ska funka som det är tänkt så välj ut först det du ska ha och ladda sen för ångrar du dig
så kommer du få ladda om mjukvaran igen.

det är olika på HU 650/850 och det är olika om man har PA200/300
Ok tack för svar. Hade tydligen Pa 200 enl papper från fabriken men tänkte leta efter ett Pa 300 istället. Vinner man något på att byta från 650 till 850? Skulle vara kul om någon som bytt kunde berätta om ljudet blev bättre eller om det i princip låter likadant.
av ThunderAce
jag vet inte om man märker så mycket från PA200 till 300 men man märker definitivt om man byter högtalare
från de basic papp högtalarna till HP högtalare eller ännu mer upp till premium

bytte själv vid nån tillfälle från basic till HP och det blev skillnad
av Torparn12
Ska tydligen ha nåt sån där premium sound, blir nog att ragga tag i en 850 och prova.
av ThunderAce
Torparn12 skrev:Ska tydligen ha nåt sån där premium sound, blir nog att ragga tag i en 850 och prova.
om du har premuim sounbd så borde du ha en PA300 under stolen, men vet inte om dessa gjorde med HU650

kolla om du har en gul lapp på förstärkaren, du kan även kolla på högtalarna om det sitter en gul lapp på dessa
av Torparn12
Tack för ripset ska kolla upp det där med slutsteget, har läst på lite olika sidor och tydligen är det ingen stor skillnad knappt hörbart enl vissa. Funderar helt enkelt på att lägga ner byte av Hu.

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Tja! Har tänkt rycka bakersta ljuddämpar[…]