Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mikethebike64
Hello !!! Jag har precis vart å hämtat hem bilen jag köpte på annons häromdagen, En V70 -02 med Premium Sound Stereo. Satte i en Cd å njöt som fan på vägen hem, men när jag skulle byta till en annan skiva, så gick det inte att få ut den som satt i stereon, det stod ERROR i displayen, någon som vart med om det samma, eller kanske nån vet nåt knep för att åtgärda felet. Jäkligt irriterande är det iallafall, när man äntligen fått tag i en fin V 70 med just den anläggningen !!! :( :( :(
av andersuw
Ja. Jag har likartade problem med HU-803an i min 02:a. När CD-växlaren blir varm därför att man spelat en stund vill skivorna inte komma ut, troligen därför att någon kant expanderat en liten aning på grund av värmen och sätter sig i vägen. Jag har aldrig försökt göra något åt saken utan om/när det händer låter jag bara anläggningen kallna lite. Sedan går det hur bra som helst att mata ut skivorna. Jag vågar förstås inte säkert påstå att du har exakt samma problem. Men det här är det tips jag kan erbjuda.
av mikethebike64
Tack för ditt svar Anders, men jag verkar ha ett annat problem, men jag plockade ur stereon, och bröt strömmen, mao, nollställde jag allt. sen när jag kopplade på strömmen igen så kom Cd-skivan plötsligt ut av sej själv. Har testat den flera gånger, och nu verkar det funka. Gött !!! som ett tips till andra, bryt strömmen så funkar allt igen !!! :-O)

OK, jag hittade ett schema jag kunde ladda ner och[…]

Tvättat! Dock är den nog smutsig vid hem[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" […]

Har ett problem med min fjärrlåsning me[…]